• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • AndreaBD
    klyban skrev 2021-06-16 00:10:47 följande:

Det är säkert de svavelföreningar som är med äggulan som orsakade den.
    Men kan givetvis vara av andra anledningar, har inte dykt så djupt i detta.

Tow2Mater skrev 2021-06-15 22:26:06 följande:
    Jag frågade inte dig.

Jaaa.... han sa att det påminde om svavel, ägget alltså. Det låter rimligt. 
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 06:39:00 följande:

Man ska ändå adressera frågan om det behöver fyllas på med mer antikroppar och med en tredje spruta.

Vad är det som gör dig så rädd för denna fråga'?

Och du var utbildad sa du, känns avlägset med denna pseudodiskussion av dig nu, och inte första gången heller komiskt nog.

Jag har aldrig varit varken rätt för en fråga om en eventuell tredje spruta eller ens kommenterat det.

Jag påpekar enbart din icke-trovärdikga icke-vetenskapliga källa och det faktum att du inte har någon aning vad en trovärdig vetenskaplig källa är.

Det är komiskt att du alltid svarar "Goddag yxskaft" och duckar för de faktiska frågorna.
    klyban skrev 2021-06-16 06:39:00 följande:

Ägg har svavelföreningar, och kan vara en anledning av många och som orsakar svår smak med COVID-19 och lukt och smakförändringar.

Kan inte svara för andra, men normalt när jag har infektioner av patogener av denna som ger lukt och smakförändringar, så brukar det vara helt stendött och inte förstärka smaken i äggen.

Visst kan det bero på svavelföreningarna i äggen. Eller så är det helt enkelt så att man upplever att de smakar äckligt efter en influensa/fökylning/covid-19 infektion. Vad det konkret beror på är irrelevant.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 13:18:49 följande:

Antibiotika är inget hinder för pfizers vaccin?

Inte för det ger sig på virus, men kanske andra funktioner?

Nej, antibiotika är inget hinder för Pfizer vaccin. Men mam ska inte ta vaccin när man står på en antibiotika kur. Då får man göra klart kuren, bli frisk och sedan da vaccinet.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-16 14:22:08 följande:
    Jag har aldrig varit varken rätt för en fråga om en eventuell tredje spruta eller ens kommenterat det.

Jag påpekar enbart din icke-trovärdikga icke-vetenskapliga källa och det faktum att du inte har någon aning vad en trovärdig vetenskaplig källa är.

Det är komiskt att du alltid svarar "Goddag yxskaft" och duckar för de faktiska frågorna.

Visst kan det bero på svavelföreningarna i äggen. Eller så är det helt enkelt så att man upplever att de smakar äckligt efter en influensa/fökylning/covid-19 infektion. Vad det konkret beror på är irrelevant.

Man har adresserat att man kanske ska ställa frågan, facit kommer.

Dina svar ignorerar att du hade allt som krävdes för gå vidare och se vad Ali sagt om det.
    Så länge du gör, kommer du aldrig ens prata om det jag diskuterar.
    Och det bästa sav allt facit kommer, och jag har inte låst mig fast vid ett svar som du, så kan bli intressant sen i höst och då komemr vi få se en semantiklek.

Ja, det kan bero på svavelföreningarna i ägget, det betyder i sig att det omöjligt vara nått annat, men det förstås du också, så lite udda och konstigt nu.

EpicF skrev 2021-06-16 14:26:30 följande:
    Nej, antibiotika är inget hinder för Pfizer vaccin. Men mam ska inte ta vaccin när man står på en antibiotika kur. Då får man göra klart kuren, bli frisk och sedan da vaccinet.

Nått som jag tänkte kunde vara så, jag får helt enkelt ringa till dom och fråga.

Komiskt nog sade jag till läkaren på VC att jag komemr ta spruta nästa vecka, och är det nåt med mig eller som komemr upp som gör att jag inte kan ta spruta, så säg till.
    Inget sades, men ska ringa dom nu och boka om om det är ett måste.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-06-16 13:52:16 följande:
    Jaaa.... han sa att det påminde om svavel, ägget alltså. Det låter rimligt. 

Usch, det kan inte varit en trevlig överraskning för honom Flört
    För i det läget kan det inte varit nära ätbart i smaken.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Svar är att jag ska ta vaccinationen ändå, fast än jag står på antibiotika och en misstänkt borreliainfektion.
    Och detta var en vaccinationssamordnare och läkare som berättade.
    Kommer ändå upprepa mig vid vaccinationstillfället, för var helt säker på saken.

• EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 14:56:31 följande:

Man har adresserat att man kanske ska ställa frågan, facit kommer.

Dina svar ignorerar att du hade allt som krävdes för gå vidare och se vad Ali sagt om det.

Så länge du gör, kommer du aldrig ens prata om det jag diskuterar.

Och det bästa sav allt facit kommer, och jag har inte låst mig fast vid ett svar som du, så kan bli intressant sen i höst och då komemr vi få se en semantiklek.

Ja, det kan bero på svavelföreningarna i ägget, det betyder i sig att det omöjligt vara nått annat, men det förstås du också, så lite udda och konstigt nu.

Återigen; Jag påpekade din brist på korrekt trovärdig vetenskaplig källa!

Vad Ali har sagt eller inte är irrelevant. Det som är relevant är att du hänvisar till Aftonbladet som då blir din källa. Aftonbladet som lika gärna kan skriva i nästa vecka att vi blir tjocka av vaccinet för att sedan ända sig helt dagen efter.

Antingen så hade med svavelföreningarna I ägget eller så är det av något helt annat. Exakt vad går aldrig att få fram och är totalt irrelevant.
    klyban skrev 2021-06-16 14:56:31 följande:

Nått som jag tänkte kunde vara så, jag får helt enkelt ringa till dom och fråga.

Komiskt nog sade jag till läkaren på VC att jag komemr ta spruta nästa vecka, och är det nåt med mig eller som komemr upp som gör att jag inte kan ta spruta, så säg till.

Inget sades, men ska ringa dom nu och boka om om det är ett måste.

Du har själv ett ansvar att vara frisk nog att ta vaccinet. Går man på antibiotika är man inte frisk nog att ta vaccinet, då får man vänta.

Du kan säkert få vaccinet oavsett, men det är dumt att ta vaccin om man går på antibiotika. Men du gör som du vill.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 15:04:45 följande:

Svar är att jag ska ta vaccinationen ändå, fast än jag står på antibiotika och en misstänkt borreliainfektion.

Och detta var en vaccinationssamordnare och läkare som berättade.

Kommer ändå upprepa mig vid vaccinationstillfället, för var helt säker på saken.

Ja, du gör precis som du vill.
  • Anonym (35 år)
    klyban skrev 2021-06-14 17:33:55 följande:

Anafylaktisk chock beror på en allergi mot ett eller flera hjälpämnen, inte på vaccinet i sig självt.
    Och är en EXTREMT SÄLLSYNT BIVERKNING, med en galet låg prevalens.
    Du vet om och om man  inte är frisk och/eller ung, så är vaccinet än mer viktigt?

Men denna biverkning var inte anafylaktisk chock, eller?
    Har träffat på en hel del som är inom riskgruppen för anafylaktisk chock, men inte haft "turen" och haft någon som fått ens en reaktion mer än den vanliga och snabbt övergående.

Mitt råd är att alla tar vaccinet, utom de som läkare säger att det inte går pga andra fastställda omständigheter.

Nej, det var inte anafylaktisk chock. Det var matthet och hjärtpåverkan. Denna person var dessutom helt frisk. Så det är inget att leka med. Folk är alldeles för naiva i Sverige och går på allt som våra kära myndigheter och politiker säger. 
  • Anonym (35 år)
    molly50 skrev 2021-06-15 11:37:50 följande:
    Varför inte ta reda på det av sjukvårdspersonal t ex,istället för att lyssna på och sprida rykten?
    Varför inte tänka själv istället för att vara så himla naiv och gå på allt?
    Det går omöjligt att se vilka långsiktiga konsekvenser vaccinet kan ha. Det togs fram väldigt snabbt och självklart kan ingen garantera att det är säkert på denna korta tid som de testat det. 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?