Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
Åh vad härligt :D sån häftig känsla ju!!
Och jag har med blivit både bak och framflyttad. Tror det kan vara svårt exakt att mäta när de är så små!
Åh vad härligt :D sån häftig känsla ju!!
Och jag har med blivit både bak och framflyttad. Tror det kan vara svårt exakt att mäta när de är så små!
Haha ja verkligen! Jag tror jag går in i vecka tolv idag eller imorgon, känns lite oklart. Har med fått lite olika datum och apparna (två styck) är inställd på olika. Så får se när jag har kub 2 juni vad de säger mer då :) men just nu beräknad 4 dec!
Jag mår fortfarande väldigt illa. Har varit hemma nu tre veckor och har fått en sjukskrivning på ytterligare tre veckor till en början. Så får vi se om det släpper något!! Hade varit så skönt!!
Hur mår du? :)
Ja känns så overkligt men skönt! Sen är jag dock lite orolig inför kub denna gången. Var jag inte sist.. Ska du göra kub? :)
Ja usch. Är så trött på detta! Men som du säger så hoppas vi att den tiden börjar bli förbi, även om jag sist spydde och hade mig till vecka tjugo haha!
Ja fy, denna trötthet!! Men skönt att illamåendet och förstoppningen är bättre :)
Jag råkade äta en påse (80g) haribo lakrits nappar nyss och läste efter att man inte ska äta mer än 50 g/ dagen. Får lite småpanik... tror ni det kan skada fostret?
Det är nog mest för jag haft en vän nyligen som det visade sig att fostret inte var frisk och det slutade i abort. Och det är liksom största mardrömmen ni när man har gått förbi dessa jobbiga 12 veckor :/
Ja men då får vi hoppas du hinner få en tid :) har du inskrivning på plats? Min var på telefon, och väldigt opersonlig. Jag hoppas jag får en bättre barnmorska till nära gång :)
Och angående lakrits så tror jag det är lugnt! Jag äter nog mer laktris än man ska, dagligt intagande här haha! Så länge du inte trycker en påse om dagen vill säga hehe...
Åt också lakrits nyss, i min förra graviditet visste jag inte ens att man inte fick äta det. Tror inte att du behöver oroa dig. :)
Ja, jag hade den på plats förr graviditeten och hade även samma bm hela vägen. Hon va underbar, men då bodde vi i annan region. Så osäkert vem det blir nu, hon jag hade på telefon var någon annan som jag inte kommer ha på plats sen. Vet att de har extremt mycket graviditeter nu och man kan få lite vemsom från vilket ställe som helst inom regionen på inskrivningssamtalet. Trist tycker jag! Men får se vem jag ska träffa i juni! Annars får jag göra som du säger, byta :)
Jag förstår din oro! Man vill verkligen inte göra fel <3
Tack för alla svar om lakrits, ska undvika stora mängder i fortsättningen :)
Idag var jag på inskrivning och fick tid för kub om 2 veckor :) först ville hon inte skicka remiss för det, hon menade på att iom corona så har de begränsat kub till de som är över 35. Så jag yrkade på att jag har en släkting med down syndrom och därför var superorolig (min släkting är dock ingift släkting med det undanhöll jag heheh). Tillslut skickade hon en remiss och tog blodprover för kub så hoppas nu bara den blir godkänd :D H*lvete heller att jag ska vänta till vecka 19-22 innan jag får se bönan igen haha.
Hej igen gänget.
längesen jag skrev igen. här kommer en update från mig:
Jag var på vul i måndags och fick se en liten böna med tickande hjärta som mätte exakt så som han eller hon skulle 7+0. Var sedan på inskrivning i fredags och fick träffa en supergullig barnmorska som ställde 100 frågor och berättade att man inte ska röka och dricka när man är gravid, haha.
Mår SÅÅÅÅÅÅ extremt illa, har inte spytt men har normalt sett väldigt svårt för att spy även om jag är magsjuk. Men det är liksom hela dagen från att jag vaknar tills att jag somnar, mest på eftermiddagen tills jag går och lägger mig. Inga åksjukemediciner eller Lergigan funkar än så länge. Har också blivit mer trött, och detta eviga kissande hjälper ju inte på natten, haha.
Men tacksam, oerhört. Förstår nog inte att jag fortfarande är gravid!
hur mår ni? har läst ikapp mig, men ändå :)
Stort grattis till bönan :) <3
gällande illamåendet är mitt enda tips ät,ät, ät och ät lite till! Mitt illamående har verkligen avtagit och börjar känna mig mindre gravid.
Tjejer jag behöver er hjälp vad ska jag göra? Kan jag lita på att äl sker ska jag hetsringa gyn och be om spruta?
Första gången jag får positivt på äl-sticka i hela mitt liv!!!
Äl testet var negativt imorse. Har haft äl känningar därför jag testat med äl test bara för att.
//