Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Lofffsan skrev 2021-07-19 20:09:46 följande:

Åh vad kul med namn! Och ett jättefint namn, inte hört innan faktiskt :) hade ni klart pojknamn med?

Ja, jag inte orolig alls över moderkakan, ser det bara som ett tillfälle att få se den lille igen!

Jag lyckades ju se könet när vi gjorde rul med, fick det även bekräftat. Så nu vet jag och ingen annan. Mannen vill absolut inte veta så ska i isch 20 veckor lyckas hålla mig ifrån att säga hon/han! Haha!

Hade de varit en pojk hade det blivit Julian :) Vad bra att du känner så :)

Men oj vad ?starkt? av din man att ha det så nära men ändå motstå att fråga. Vill du berätta för oss eller ha det helt för dig själv? :)
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-07-19 22:45:23 följande:

Haha jag vet! Jobbigt för mig mest tycker jag som inte får försäga mig bara xD

Jag kan säga, gissar att min man aldrig komma trilla in här och veta att detta är jag! Hilma ska få en lillasyster. Känns så overkligt men samtidigt självklart! :) dock har både jag och mannen jättesvårt för flicknamn, medans pojknamn är helt klart (i onödan nu då, haha)!

Åååh grattis! Två töser, fantastiskt ju. Har själv en syster i nära ålder och hon är det bästa som finns <3 dina döttrar kommer skatta sig lyckliga att ha varandra. Hilma är ju väldigt fint och tänkte att ilse passar fint till det? :)

Vad hade ni för pojknamn? :)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-07-17 06:18:25 följande:

På fredag 23/7! Så rätt så snart! Ska bli så kul att få se bebisen igen, är bara ledsen att min man inte får följa med.

Hur gick det för er på rul? :)
  • Russin112

Åh stort grattis till er båda!! Vicki, visst går tiden sjukt fort:o nu är det inte als lång tid kvar för oss!! fick din partner vara med föresten?

Jjkkll2, så skönt med så fina resultat! Förstår precis känslan med hjärtslagen, men efter varje undersökning är det som att man kan slappna av lite mer :) har du fått tid för rul? När är du beräknad nu?

• Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-28 13:01:49 följande:

Tack! Jaa fyy! Speciellt innan man börjar känna rörelser då får man ju ingen bekräftelse på att dom lever.

Nu är jag beräknad 3:e februari och har rul 15:e september. Har ju känt på mig från början att det är en flicka denna gången och kunde inte låta bli att lägga upp bilden i nub teorigrupp de sa flicka enligt nuben så det blir spännande att se om de stämmer på rul.

Hur mår du? Har du semester?

Okej :) inte så lång tid kvar! Eller ja tiden sniglar ju alltid inför ultraljud men förhoppningsvis gör sommaren att det går lite fortare:)

Jag har börjat känna (och Kunna se) ordentliga sparkar nu, min tös är en riktig liten galning mot kvällarna :) ÄLSKAR känslan!

Jag la också upp i sån grupp och alla gissade på tjej vilket stämde, dock har jag för mig att nubben kan resa sig till och med vecka 14 typ. Blir spännande att se på rul om även din magkänsla stämde!

Jag mår bra, har börjat älska att vara gravid! Jag spyr ibland än, om jag inte äter varannan timme så börjar jag må illa. Detta har ju (såklart) resulterat i att jag har gått upp rätt mycket i vikt, är i vecka 22 och har gått upp 6,5 kg vilket stressar mig så in i helvete. Inte egentligen för att väga mer utan de är mer siffran som stressar mig. Min bm rekommenderade mig att gå upp 13 kg under hela graviditeten och jag har redan gått upp hälften :o

Jag har Semester/ ofrivillig ledighet till och med september när skolan börjar igen vilket faktiskt är väldigt skönt :) hur har du det?
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-28 18:48:39 följande:

Haha ja jag tycker det går sjukt långsamt :P

Åh det är så mysigt och härligt att få se och känna sparkarna, man känner sig aldrig ensam <3 haha lilla partypinglan!

Åh spännande att de stämde för dig! Haha jag skulle bli så snopen om de visade sig vara en kille :P.

Åh så skönt att du kommit över på ?andra sidan? och får må bra/bättre <3

åh bli inte orolig jag hade gått upp 10 vid vecka 20 slutade på en viktuppgång på 19 kg men 6 månader efter fl senare var jag tillbaka på vikten innan graviditeten (gjorde inget speciellt) var väldigt hungrig men berodde nog på amningen.

Jag valde dock att inte väga mig hos bm just för att jag inte ville bli mer stressad men vägde mig hemma. Jag har btw redan gått upp 4,5 snart 5 kg och är bara i vecka 13. Men jag måste småäta för inte kräkas och då får de bli så.

Åh vad härligt med lite långledigt ändå!

Vi har semester nu och har det i 2,5 vecka till! Synd bara att de ser ut att bli mycket regn hade velat bada lite :)

Precis, det är så otroligt mysigt. Börjar äntligen förstå att vi faktiskt ska få vårat efterlängtade barn! :) har hört att man ofta känner fortare på barn nummer 2, har du möjligtvis kont något än eller är det för tidigt kanske?

Jag blev ju så otroligt snopen när de sa pojk i vecka 16, det gick ju emot allt vad jag kände så när jag på rul fick veta att de var en tjej kändes allt så rätt.

Tack för dina ord, ska nog också säga till om att inte få veta vikten för att må bättre :) så onödig grej att noja över, jag menar vi skapar liv i oss så lite viktökning är väl en petitess.

Åh vad typiskt, precis nu när det ska rena i hela Sverige. Hoppas på lite fint väder men annars får ni väl passa på att bara vila upp er hemma och mysa med magen :)
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-30 12:08:43 följande:

Jaa det är tur att man är gravid så länge så att man hinner smälta det innan! Jaa tänk snart är hon här<3

Med sonen kände jag i 16+3 men de dröjde ytterligare någon vecka eller 2 innan jag började känna de regelbundet. Jaa lite tidigt ännu gick in i 13+0 idag :P.

Jaa det är så snopet när man känner att man vet liksom och sen får höra tvärtom. Haha ja de förstår jag!

Jaa exakt! Och jag menar det är ju ingen som med flit väljer att gå upp mycket i vikt. Vissa ökar ju enormt i vikt och sen var majoriteten av vikten vätska. Allt är så individuellt! Jaa jag tycker inte du ska stressa de huvudsaken du och hon mår bra!

Haha ja det är faktiskt typiskt! Har tjatat om lägre temperaturer och regn hela sommaren men kanske inte att allt skulle hamna på semestern haha!

Jaa precis semester är ju skönt oavsett :P

Aaah okej men då är det ju inte lång tid kvar förmodligen :) gud så skönt att vara över 13 + 0 gränsen och kunna slappna av lite. Minns de som de största/viktigaste delmålet.

Ja men de är så sant så, måste försöka ha en slappare inställning till det.

Så typiskt! Vi hade sån tur detta år och prickade in det tre varmaste veckorna när vi åkte iväg och semestrade (och som jag har gnällt på värmen) tycker det är så otroligt skönt nu med lite svalare väder. Jag menar man har ju nog svårt med sömnen som gravid, att även ha 30 grader underlättar ju inte direkt :p
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-08-06 11:44:16 följande:

Jaa jätteskönt! Längtar till kräkperioden är över och till första puffarna!

Jaa det låter bra!

Haha ja alltså värmen har ju varit sinnessjuk i år! Är egentligen bara ok med sån värme om jag kan bada hur mycket jag vill. Men när de är så varmt och man ska göra saker som inte innebär att bada så är det ju olidligt!

Jaa nätterna har varit jobbiga trots luftkylare och fläkt!

Hur mår du?

Hej! Nu var det länge sedan jag tittade in här, kanske kräkperioden redan är över nu? :)

Jag är så tacksam över att det inte är så varmt längre, längtar så otroligt

Mycket inför hösten :D

Jag mår väldigt bra bortsett från en hemsk foglossning. Hur är det med alla er andra? <3
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-08-18 09:12:45 följande:

Har inte kräkts på två kvällar i rad. Så känner mig hoppfull men blir ändå rädd att jag slutat kräkas pga något är fel. 

Jaa nu känner man sig mer som en människa och inte som en svettig svettlök när det är lite mer humana temperaturer :P 

Usch vad hemskt! Har du fått någon hjälp av fysio med foglossningen?

Woooho! Hoppas det håller i sig och du förblir spy-fri hehe.

Nej inte än, har varit helt soffliggande senaste veckan och till och med fått ha lämna bort min hund i någon vecka :/ ska till bm imorgon och ta upp detta så hoppas jag på att få hjälp :)
  • Russin112
    Ik96 skrev 2021-08-19 20:18:48 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också!

Jag plussade idag efter några månaders försök med letrozol. Enkeldos funkade inte men på första försöket med dubbeldos så funkade det :D

Hej! Grattis till ert efterlängtade plus! När är du beräknad och vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO