Tecum skrev 2021-04-18 17:27:51 följande:
Det finns en känd sådan som jag inte minns namnet på. Det behöver inte vara många av den typen, det finns alltid de som vill tro detta och som får vatten på sin kvarn. De som säger "det var nog inte så farligt som de säger" eller "siffrorna är överdrivna." Såna känner jag, smygförnekare som inte säger det rakt ut utan bara antyder.
Dessa finns och spider sitt gift..
gabi1969 skrev 2021-04-18 16:22:55 följande:
Nej, man ska givetvis få tro på vad man vill. Det är omöjligt att förbjuda människor att tro och att söka information om vad man vill.
Varför förbjuda att sprida teorier om vad som inträffat historiskt? Vad vill man dölja? Varför just förbjuda förintelseförnekelse? Det finns MÅNGA MÅNGA fruktansvärda brott som det ALDRIG diskuteras eller på ett trovärdigt sätt behandlas. Det skrivs heller inga böcker om dessa brott.
Kommunismens brott religioners brott mot människor.
Kapitalismens brott mot människor och miljö.
Barnarbete och vidriga förhållanden för anställda runt om kring i världen som tillverkar saker vi köper i butiker i Sverige. Det blir korta notiser då och då men sen är det tyst. De skyldiga slipper undan.
Jag har hört min särbos mamma berätta om tågen med människor ombord i Österrike. Hon är född 1933 och minns kriget och hur det rullade tåg med människor förbi staden hon bodde i.
Vad detta betyder vet inte jag jag vet inte vad det var för människor det vet inte hon heller. Men helt klar förflyttades människor vad som hände med dem vet inte jag.
6, 000 000 personer låter helt otroligt. Sen ska man lägga till ännu fler andra grupper. Det var inte under hela kriget detta pågick utan de sista åren. Jag är alltid tveksam om saker jag inte vet något om. Vem påstår vad, varför påstås det? Vem vinner och vem förlorar på det som påstås.
Det börjar bli mycket nu som människor inte tillåts sprida åsikter om. .
Kritik mot regeringen. Att vara tveksam till Corona och hur det har hanterats. Vad händer i Sverige????
Ställ frågorna till er själva
Vem påstår vad, varför påstås det? När påstås det, Vem vinner och vem förlorar på det som påstås eller inte tillåts påstås.
Så, tror du att förintelsen har skett, att nazisterna mördade miljontals judar och andra människor i förintelseläger och edm dödspatruller som utraderade hela byar?
Tror du att människor satt sin for på månen? Tror du att månen är en ost? Lever Elvis? Rymde Hitler till Argentina, antarktis - eller kanske till månens baksida?
Vem tror du skulle vinna eller förlora på att ljuga om Förintelsen?