• mangelica

BIM maj

Elise96 skrev 2021-04-30 08:12:00 följande:

Jag hade ÄL igår så nu börjar officiellt spaningen efter symptom  Tänkte försöka hålla mig så länge som möjligt för att inte bli lurad av spökstreck etc men har en lutealfas på 12-13 dagar så på ÄL+10 tänkte jag ta ett test som tidigast, om jag kan hålla mig då hahaha.  Lycka till <3 

Det är så spännande att jag dör haha xD nu vill man bara snabbspola tiden några dagar! Är det första barnet? :)
  • mangelica
    Syskonlängtann skrev 2021-04-30 14:40:59 följande:

Hoppar in här om det är ok :) har följt med här i några dagar men inte tordas mig på att skriva ett inlägg.

Jag drabbades av utomkvedshavandeskap i Mars, vi gick några veckor och föreställde oss bebis och allt därtill men det slutade istället med akutoperation och en äggledare fattigare. Den graviditeten var oplanerad, men sorgen efter fick både mig och mannen att inse att vi är redo för ett litet syskon.

Fick positivt på cb?s ägglossningstest 15/4, BIM är svårt att räkna ut då jag inte haft någon mens sen operationen. Skulle gissa imorgon eller Söndag. Tycker det moler och värker i ?tjejmagen?, anar en skugga av streck på apotekets gravtest. Men det blir inte starkare nu två dagar senare, kanske ett spökstreck? Så orolig för att drabbas av samma igen även om risken är otroligt liten... känner mig som en testgalning denna månad.. :)

Sjukvården har kollat med blodprov och urinprov så den tidigare graviditeten är helt borta, så kan nämligen inte vara den som hänger kvar. :)

Jag ser absolut en skugga! Håller tummarna :)
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-04-30 16:32:38 följande:

Jag har också BIM 10/5 precis som du:) vi är hela fyra personer i tråden som har det :) och ska försöka vänta lite till innan testning. De tidigaste resten jag sett (inte kollat jättenoga dock) ska kunna ge resultat vid BIM -6 så ska verkligen försöka hålla mig till 4/5. Får se hur det går :)

Jag såg det, super kul och se hur det ska gå för oss! :D jag kommer inte kunna hålla mig haha, jag kommer testa imorgon, på äl+6. Jag har sett att det finns folk som faktiskt plussat på äl+6 haha så måste ju prova haha! Jag har inget tålamod haha xD
  • mangelica
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-01 05:57:30 följande:

Mörkade lite. Såhär är det IRL typ.

Kan se sträck på alla dina bilder! :D skulle också våga mig på ett grattis! :)
  • mangelica

Äl+5 idag, och jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Vet att det är suuuuper tidigt. Men jag kan inte hålla mig haha xD. Inga solklara symptom. På äl+2 och äl+3 hade jag ont nere lite till höger i magen. Och nu ömmar mina brösy sedan igår. Men tycker mig inte att ömma bröst är så ovanligt för mig innan mens heller. Har köpt ett testa supertidigt test från apoteket, så tänkte använda det. Mäst egentligen för att stilla mitt testbehov haha xD

• mangelica
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-01 15:40:57 följande:

Okej, jag kan inte låta bli! Sparar RFSU till i morgon men testade en sticka till. Den som visade lite igår kväll. Den kändes starkare nu, vid 15.30. Inte kissat sen 12.30 ca. Men ganska ljust kiss ändå. Ser ni något?

Å jag ser absolut här :)
  • mangelica

Dagens test.

Hade inte förväntat mig att se något idag då jag bara är på äl+6. Min app har ändrar lite mellan bim den 10 och 11/5.

Irl kan jag kanske ana där strecket ska va, annars tycker jag det va toppen test! Verkligen blankt när det är blankt. Dem är från tent, be soure testa supertidigt.

Kommer nog inte klara att hålla mig imorgin heller så vi får se haha xD
  • mangelica
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-02 09:21:11 följande:

Äl+6 visade nada för mig också! Än är hoppet kvar! *fingers crossed*

Testade du varje dag sedan? ????
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-02 09:45:59 följande:

Spännande! Äl+6 är ju ovanligt tidigt att plussa så förhoppningsvis får du ett pluss de kommande dagarna :) är det någon som vet hur många i procent som får positivt på testa tidigt testerna per dag efter äl? Av dem som sen visar sig vara gravida då. Finns det någon statistik på det?

Ja det är ovanligt tidigt, men så spännande och se efter haha xD jag har inte tappat hoppet, har 1 v kvar att plussa på! :).

Ingen ening om hur många % men det skulle va riktigt kul att veta :D
  • mangelica
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-02 10:03:03 följande:

Åh jag är så förvirrad. Jag började nog i torsdags, så isåfall var det ju Äl +8/9. Tror jag ska räkna 9, men osäker. Sen testat varje dag sen dess. Dock fredag kväll. Sen lördag morgon och em. Och i morse. Nu spar jag den stickan jag har tills imorgon bitti och sedan hoppas jag alla tester jag köpt kommer på tisdag senast

Okey, jag håller tummarna ennu iallafall :) kommer testa imorgin med :P
Svar på tråden BIM maj