• mangelica

BIM maj

Jag kan inte tycka mig se någon ökning alls på mina tester :/. Erfarenheter av rfsus ägglossningstester någon?

Känner dock att jag litar mer på min tempraturkurva då jag kört med natural cykles i 2 år och har god koll på min kropp. Samtidigt så får jag ont vid sex när jag närmar mig ägglossning (och mens) och dem senaste 2 dagarna har det smärtat litegrann xD.

Tänker att om min tempraturstigning redan varit, så bör jag väll inte längre kunna få utslag på äl test eftersom hormonet bara ökar tills ägget släpper? Och när ägget släpper stiger temperaturen.? Någon som har stenkoll? Haha luddig text Idag xD
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-04-27 09:24:10 följande:

Vilken cykel dag är du på? Jag använde samma tester och för mig fungera dem bra. Fick ökning när jag började känna äl symtom och minskning när jag inte kände av. Hade starkt positivt dagen innan äl och samma dag som äl.

Hormonet gick upp och ner för mig men aldrig helt blankt. Jag slutade dock testa efter det gick ner då min ägglossning varit. Vilken cykel dag började du testa?

Jag är på dag 16 idag. Och fick min tempraturökning imorse som sagt :). Tydligen får alla inte positivt på äl tester även om man testar "rätt" :)
  • mangelica
    humlesurr skrev 2021-04-27 09:59:19 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Bim 2 Maj! 

Är 26 år (några veckor till) och har två barn sedan innan födda -13 och -15. Nu hoppas vi på att kunna få en tredje... Tredje för mig, första biologiska för min sambo! Vi har genomgått fertilitetsutredning och vet iom det att min ägglossning bråkar lite. Vi har velat försöka naturligt nu under corona (vi blev erbjudna hjälp i höstas) men det har inte tagit sig - om det inte tar sig tills slutet på sommaren så kommer vi nog hoppa på IVF-tåget med hormonbehandlingar.. 

Testade mig idag med ett sånt där tidigt test och det var negativt - men sen tyckte jag ändå att det kanske var svagt svagt... Tog en bild, men jag tror att det var utanför test-tiden och eventuellt hade testtiden passerat lite när jag tyckte mig se svagt också? Har ni någon erfarenhet av sånt? Om det visar svagt positivt utanför testtiden så borde det vara negativt va? Jag har lite ställt in mig på att det inte tagit sig denna månad.. Vilket ändå känns okej i så fall - nästa ägglossning bör infalla precis kring att vi gifter oss! Lite kul. Samtidigt vore det ju så fantastiskt om det hade tagit sig nu... 

Kul att se att vi är några här, och vad spännande med de positiva resultaten! 

Vad kul att du har så nära till bim! Tycker det är så spännande att följa andra som testar :). Jag har bim först 11 maj så har beräknad ägglossning idag faktiskt ^^ känns som en evighet kvar tills jag får ta ett grav test haha xD
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-04-27 11:28:27 följande:

Har samma här! Hade iförsig ett väldigt svagt fredag och lördag. Väldigt starkt (dock ej positivt) söndag-tisdag. Frågan är om jag aldrig kommer få ordentligt positivt, eller om det helt plötsligt kommer. Svårt det här :D

Jag har läst att det är väldigt svårt att få positivt på äl tester, och att det inte hjälper för alla, så vi får väll hoppas att det bara är så då xD. Har fått positivt en gång förut, och då va jag vist gravid haha, så det gills ju inte xD. Spännande med samma äl dag! Bör har du bim då? Jag har den 11 maj :P
  • mangelica
    lilly439 skrev 2021-04-27 12:47:56 följande:

HejJag använder mig av RFSU ÄL-tester. De tycker jag varit klockrena och därför har jag fortsatt med dem (har också två paket CB Digitala). De digitala har jag använt för att bekräfta att RFSU stämmer vilket de gjort.I mitt fall så blir det så otroligt starkt på RFSU test när jag har ägglossning att det inte går att missta sig. Det är alltså mycket, mycket stark linje och den dyker upp nästan direkt, före kontrollinjen. Så enligt min erfarenhet (men jag är ju bara en av många) så funkar deras test väldigt väl!

Kan det vara så att du testar för sent?

Jag börjar testa på dag 8 i min cykel. Har upptäckt att min stegring och ägglossning faktiskt inträffar tidigare än trott. Så den dyker upp på dag 10-11.

Och jag kan ha ägglossningskänningar EFTER stegringen. Dagen efter exempelvis kan jag känna att nu släpper nog ägget för att jag känner mig tung nertill, öm, och allt sånt... men så visar testet negativt för den starka stegringen kom dagen innan.

Absolut kan jag ha haft det tidigare, har hafft ägglossning mellan 13-18 men dock har det bara hänt så tidigt och sent enstaka ggr på dessa år jag använt NC app som preventivmedel. Dag 15 och 16 är absolut mina vanligaste dagar för ägglossning och precis som i princip alltid så kom tempraturhöjniningen imorse. Vilket betyder att ägget har släppt typ inatt eller under dagen igår. Men inget har synts på testen :/. Testade mig första dagen den 25 på kvällen, sen 3 test under gårdagen den 26e och ett test imorse. Hade även ont i livmodertappen igår och i förrgår vid samlag. Känner ingenting annat annars :P. Vi får väll se, vi bestämde oss den 25e för att börja på bebis nummer 6. Då helt utan att veta vart i mens cykeln jag va. När vi sedan förstod att det kanske i te va sent för ett försök redan nu i april så gick vi all in dirrekt haha xD men vi förstår om vi kanske har missat chansen redan när vi kom på det så hastigt haha
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-04-27 12:54:18 följande:

Enligt appen 12/5, men återstår att se haha!

Håller verkligen tummarna för dig :D
  • mangelica
    lilly439 skrev 2021-04-27 13:27:24 följande:

Intressant hur olika det kan vara med tester och allt :) Men då tycker jag du ska lita på den metod som funkat för dig! Låter som att du har bra koll med NC appen! Har också läst att ägglossningstester inte alltid ger utslag för alla, eller att det är så tajt fönster med stegring att man missar det trots flera tester om dagen.

Hoppas hoppas att det går vägen för er! 

Ja, det känns iallafall som jag har ganska bra koll på det haha men vad vet man egentligen haha :D. Jag hoppas på det iallafall så får vi se, men har i bakhuvudet att vi kan ha missat det också vilket egentligen inte skulle vara konstigt när vi kom på allt så sent ^^.

Hoppas det går vägen för er med, kul att följas år med andra här i samma sits :)
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-28 07:45:00 följande:

Så frustrerande. Har kollat med ältester en/två gånger om dagen nu. Alla negativa, noll stegring. Jag borde ha äl idag. Inga känningar

Jag har inte heller fått någon stegring :(. Men har läst mycket om det, och jag har dragit slutsatsen av att alla inte får utslag på dem! Tydligen kan ökningen va så snabb att man kan missa den på ett par timmar!

Har ni endå försökt?

När jag och min sambo skulle skaffa vårat första barn så hade vi inga "hjälpmedel" alls. När jag va på typ dag 8 i cykeln så började vi ha sex varannan kväll fram tills att vi trodde det va äl, då låg vi typ 3 dagar i rad. Vi plussade direkt den gången. Dem andra är inte aktivt planerade men välkomna. Nu när vi försöker med nummer 6 (han skulle absolut inte ha fler, men ångrade sig) så ville vi verkligen gå igenom allt från början igen. Planering, tester, blöjor och skötväskor :D. Vi har det senaste året plockat bort allt som har med bebisar att göra, vi har haft alla bebisar framme i över 6 år! Vi har tillock med sålt av spjälsängar, skötbord och givit iväg alla kläder ^^. Så nu startar vi helt på noll och får känna spänningarna över att så småningom packa skötväska, bädda spjälsäng och köpa skötbord och blöjor igen :D<3. Våra yngsta somr tvillingar blir 4 i augusti <3
  • mangelica
    senapp skrev 2021-04-28 08:02:46 följande:

Hoppar in i tråden! Fick MA i mars. Lätt att bli gravid tidigare, men nu har menscykeln blivit rubbad tyvärr. Hoppas dock att denna cykel 2 ska vara mer normal och att jag därför har BIM runt 20/5. Slutat med kaffe vilket jag VERKLIGEN hoppas ska vara värt det BIM-tråd1/5 FruBjörk1/5 JosHed - PLUSSAT5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn7/5 Jeannollåtta8/5 MBL1712, jojjans9/5 DrLavernius9/5 Hoppas202210/5 Juniprinsen, Elise9611/5 mangelica12/5 Fjonkis13/5 QueenS15/5 Ugglans18/5 muffins8819/5 Inorina

20/5 senapp21/5 Secret A

Nej, varför slutar du med kaffe? Är det dåligt om man vill bli preggo? :o jag är kaffenarkoman, har iorfösig varit det när jag blivit gravid med dem andra med xD. Men nu är jag ju lite äldre, så känns som att det kommer bli tuffare nu haha. Jag får sådan migrän utan kaffe. Kommer må piss då :( xD
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-28 08:19:31 följande:

Ja vi har haft sex varje dag sen i fredags.

Har aldrig använt stickor innan utan bara gått på mina äl symptom och båda gångerna blivit gravida direkt. Men nu har jag ju inte ens symptom, som jag brukar ha jämt. Vi startar också helt på noll nu, ska bli så himla roligt och köpa vagn och sånt igen:) våran yngsta blir fem i augusti.

Vad spännande :) jag håller tummarna för er! Då har ni ändå legat i nu haha xD hur gammal är du? Va detta försök på nr 3?

Ska bli så mysigt att börja om :)<3
Svar på tråden BIM maj