BIM maj
Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!
Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!
Är på äl+7 nu. Jag fick kraftig mensvärk på äl+3. Väcktes av det på natten. Jag har olika symtom men det är förmodligen andra orsaker, tror verkligen inte jag blir gravid på första taget med tanke på hur många år det tagit med min andra och tredje. Jag har varit frusen tre dagar nu, det var det första symtom jag hade i min sista graviditet. Jag har svullna och ömma bröst, hade det i min första graviditet men inte med de två andra. Jag är väldigt trött, det var jag med första från en vecka innan BM men inte med de två andra. Mitt svett luktar som vid mens, så hade jag hela graviditeten med min sista. Min kroppstemperatur är högre än vad den brukar vara. Tror dessa symtom kan bero på en lätt infektion i livmodern eller så är det mina hormoner som är ur balans. Men hoppas såklart det är graviditet :) Jag tänkte testa på tisdag men om jag inte kan hålla mig så blir det på måndag.
Nej, jag har väldigt tydlig ägglossning dels eftersom jag får extremt stark värk i äggstocken. Testade dessutom positivt på äl test dagen innan jag fick ägglossning. Men de sista cyklarna har min äl inte kommit på den dag det brukar göra. Den har kommit 2-4 dagar tidigare. Därför började jag med äl test. Jag tror det är åldern som gjort att hormonerna inte är som det brukar vara.
Nej, jag har väldigt tydlig ägglossning dels eftersom jag får extremt stark värk i äggstocken. Testade dessutom positivt på äl test dagen innan jag fick ägglossning. Men de sista cyklarna har min äl inte kommit på den dag det brukar göra. Den har kommit 2-4 dagar tidigare. Därför började jag med äl test. Jag tror det är åldern som gjort att hormonerna inte är som det brukar vara.
Jag är på väg mot 38. Hur gammal är du? Jag har tre barn, den minsta är 15 månader :) det tog tre år att bli gravid med den andra och tio år att bli gravid med minstingen. Så det gör att jag är mer inställd på att det kommer ta något år innan jag blir gravid om jag nu blir det överhuvudtaget. Vi kommer enbart försöka i två år denna gång.
Tänkte på detta med ömma bröst som någon skrev om. Vet att det är olika för alla människor men något som varit tydligt för mig i mina tidigare graviditeter är att bröstvårtorna blev ömma och gjorde ont. Innan mens får jag oftast ömma bröst, men vid graviditet har det varit specifikt ont i bröstvårtorna.
Morgonens test. Staven är RFSU testa tidigt. De har jag inte fått något streck på inom tiden. Endast ett torkastreck lååångt efter förra månaden. Det andra är samma sort som jag testat med tidigare. Vågar dock fortfarande inte tro på detta... har beställt vanliga RFSU och cb med veckoindikator.... bim på tis eller ons. Tempen fortfarande hög.
Har känt av i ca 10 minuter som lite stickningar/ilningar eller som att det stramar lite nästan i höger sida nere i livmodern. Kan det va ett ägg som fäster tro? Haha xD jag överanalyserar allt just nu haha
Det var ännu tydligare nu ikväll så jag vågar skriva plussat. :)
Hur tidigt har illamående kommit för er andra som tidigast?
Jag har nu två dagar i rad känt mig illamående på morgonen, idag värre än igår. Men inga andra symptom. Är på äl+10 som längst eller äl+7 som kortast. Tänkte testa på onsdag, dagen innan BIM och äl +12 (om jag hade ägglossning så tidigt som jag borde ha haft).