Inlägg från: Stjärnhimmeln |Visa alla inlägg
  • Stjärnhimmeln

BIM maj

Åh nu la sig bilden fel ;) men strunt samma. Heeeemska äl känningar igår, så jag har några timmar varje äl. Hoppas innerligen det innebär att ägget släpper nu. Tänkte igår kolla med tempen men av erfarenhet sedan tidigare graviditeter så lyckas jag aldrig med det.. så borde inte försöka.

Dock stressad över att inte fått till något ?mys? igår pga värken.... får ju så satans ont...
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-21 10:56:12 följande:

Ägglossningen sker ju 24-48 timmar efter positivt ÄL-test (så idag eller imorgon då) så om ni kan få till det idag så det ju kanon! Ägget livet ju 24 timmar med så borde vara tid kvar <3 

Ja visst är det så. Men åh vad man får prestationsångest :P Får försöka få igång suget haha ;) 

• Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-21 10:56:12 följande:

Ägglossningen sker ju 24-48 timmar efter positivt ÄL-test (så idag eller imorgon då) så om ni kan få till det idag så det ju kanon! Ägget livet ju 24 timmar med så borde vara tid kvar <3 

Hur går det för dig? 
  • Stjärnhimmeln

Måste visa fina nedtrappningen på mina äl tester. Tempen ökade igår morse så då borde ägget släppt i förrgår/natten till igår eller? Låååång väntan till bim nu!!

• Stjärnhimmeln
    mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

30 år och tredje barnet.
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-26 14:03:12 följande:

Ser någon? BIM i helgen (eventuellt fredag). Känns tidigt :/

Ser absolut något! Kom det fram inom tiden? :)
  • Stjärnhimmeln
    Fjonkis skrev 2021-04-26 18:36:24 följande:

Jag ser! Åh vad spännande att det börjar dyka upp graviditetstest i gruppen. Håller alla tummar att det blir starkare. Ser fram emot mer test:)

Jag själv försöker mig på det där med ägglossningstest för första gången i mitt liv. Köpte ett paket med 7 test, tog ett idag men det var inte positivt, tänker att jag har äl på onsdag.

Har du erfarenhet utav äl test? Jag ska ta ett test nu varje dag (kommer ta vid 16 tiden efter jobbet) för att se en ökning alltså?

Ja ta varje dag, dock helst morgonurin väl? Kanske är olika för olika tester
  • Stjärnhimmeln

JosHed

JÖSSES så kul för dig!!! Så himla härligt! Min väntan här är olidlig känner jag.... testar på fredag är planen...

• Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-27 20:20:21 följande:

Ja så sjukt! Kan liksom inte fatta det än, var tvungen att ta ett till test bara för att se att det ökat även nu på eftermiddagen (eftersom mina svaga var igår från eftermiddagen och de starka i morgonurinet idag). Detta är nu (bara hållt mig 1,5 timme typ xD)!

Jag har BIM fre-sön (men antagligen fredag eftersom annars borde jag nog inte plussat!) är 11 dagar sen positivt ägglossningstest så typ 10 dagar efter ägglossning? (9 dagar igår... :O)

När har du BIM! Håller tummen och tårna!

Såååå coolt!!! BIM tis/ons. Dag 9/10 sen äl på fredag.
Svar på tråden BIM maj