Kvinnor mår bättre som singlar än män?
: Enligt en studie gjord av det brittiska analysföretaget Mintel 2017 mår kvinnor bättre som singlar än vad män gör. En av anledningarna tros vara att kvinnor generellt lägger ner mer tid på både hushållsarbete och att ta känslomässigt ansvar i relationen. Det innebär mer jobb för en kvinna att vara i ett förhållande än att vara singel. En amerikansk undersökning från 2020 visar att män å andra sidan får ett bättre liv i äktenskap med en kvinna än som ensamstående. De lever längre, blir lugnare och tjänar mer pengar.:
Vad tror du om detta? Jag vet ju med mig att många kvinnor i min närhet mått mycket bättre av att skilja sig och leva själva med sina barn.
Jag lever i relation med min livs kärlek. Men absolut tänker jag ibland att livet hade varit enklare och mindre krävande om man levt ensam, just pga av det emotionella arbetet som ligger i huvudsak på mig.
Men jag tänker att även många män mår väl bättre som singlar? Slippa alla krav, tjat och gnäll (även om det ofta är befogat). Samtidigt så har vi ju incelfenomenet där ensamma män utgör livsfara för kvinnor.