BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej allihopa...
Som det inte vore nog med störtblödning för en månad sen och sedan 15 dagar tillbaks små bruna blödningar osv så har jag nu FÅTT COVID Blev smittad på mitt jobb. Känns som en käftsmäll då jag varit superförsiktig i mitt privata liv och inte kunnat unna mig att träffa mina vänner så pass ofta och inte heller träffat föräldrar på snart ett år (vi bor inte i samma län) för att de är i riskgrupp. Känns så himla dåligt.
Är i vecka 14+0 och min högsta temp har legat på 37,6, ligger annars på 37,0 som gravid. Har mest en jobbig hosta och lite huvudvärk annars. BM försökte lugna mig och konstaterade att jag inte har risk för att bli superdålig men om jag når 38 grader i temp ska jag börja ta panodil. Hon fortsatte med att säga att 90% av alla gravida klarar sig utan större problem om de inte får svårt att andas eller hög feber.
Men känns hopplöst att ännu en gång behöva oroa sig för sitt barns liv. När ska denna oron ta slut... tar tempen numera 1 gång i timmen för att kunna ha koll..
Förstår att det är jobbigt och oroligt. Jag har en kollega och en vän som haft covid under graviditeterna, detta innan man fick lov att stanna hemma från v.20. Det har gått jättebra för dem :) Hålller tummarna att du inte blir sämre och att det snart går över. kram