Emlan93 skrev 2021-05-27 08:43:21 följande:
Alltså funderar så på när jag ska berätta för mina (och min mans) föräldrar. Vi är säkra på att vänta till efter kub för våra vänner. Men funderar på om vi kanske ska berätta för föräldrarna i helgen, är då i (v.9+6) så nästan v.11.
Men vet inte om vi ska vänta lite till iallafall.. För mina föräldrar är det typ denna eller nästa helg, helgen efter det ska vi köra en stor flytthelg för mitt syskon. Så då hade det ju varit skönt att de vet om att jag kanske kan må illa eller bli extra trött. På onsdagen efter den röj-helgen är det kub. Tänker att till mitt syskon får jag berätta den helgen.
Hur gör ni? :)
Vi har berättat för våra närmsta vänner. Känns naturligt då vi delar med- och motgångar om det nu skulle hända något tråkigt på vägen.
Igår, efter att jag fått se tvillingarna, berättade jag för mina syskon. Min bror ska ha barn några veckor innan och berättade för ett litet tag sedan, så det kändes lite extra kul att berätta för honom.
Jag ska till mina föräldrar som bor några timmar bort i helgen och då blir det naturligt att berätta.
Min sambos föräldrar bor utomlands, så vi väntar någon vecka till där. Om 8 dagar har jag gått 12 hela veckor, så antingen då eller efter KUB. (har inte fått min tid för kub än, börjar bli otålig)
Eftersom vi väntar tvillingar kan det också bli lite svårare att dölja magen, den här veckan har det börjat synas på mig. Tror inte man tänker på det om man inte vet något, men kanske kan det snart bli svårt att hålla hemligt :)