BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Fint att höra att jag inte är ensam om att vilja klaga av mig. Också fint att höra att ni mår bra
Jag fortsätter jobba på och rider fortfarande men det blir nog slut på det snart, börjar känna mig tung. Har även fått tilllbaka sendrag nattetid vilket är FRUKTANSVÄRT!!! Det gör så fucking ont, ursäkta språket.
Angående att folk ska kommentera magar. Jag stör mig så innerligt på det. Bara för att man är gravid så ger det inte någon annan människa rätten att kommentera hur en ser ut. Aldrig okej. Säg istället snälla komplimanger men säg för guds skull inte VAD STOR DU ÄR eller VAD LITEN DU ÄR, gahhh blir pissed off!
Jag har en liten fråga till er. Jag velar hur jag ska göra med amningen. Finns det någon av er som bestämt sig för att amma, eller bestämt sig för att köra ersättning från start? Tanken av att någon ska suga på mina bröstvårtor nu får mig typ att framkalla en lite lättare ångestattack då mina bröst fortfarande är så fruktansvärt ömma. Det känns som att mina bröstvårtor ska trilla av, bokstavligen.
Hur går era planer?
Jag kommer att deltidsamma om det funkar. Känner redan att det är skulle bli för övermäktigt för mig att heltidsamma två bebisar. Jag vet att vissa klarar det bra, men jag tror inte det skulle funka för mig. Om det går väldigt trögt eller blir mycket problem så är jag helt fine med ersättning fullt ut, jag har också väldigt ömma bröstvårtor just nu. Men ska ge det ett försök med amningen iallafall. :)