bananmilkshake skrev 2021-06-29 20:38:37 följande:
Nu börjar jag en intensiv arbetsperiod, sen är jag ledig en vecka innan jag börjar på ett nytt jobb på heltid i slutet av augusti (dock tidsbegränsat till november). :/ Kommer vara i sjunde månaden när jag börjar, fattar inte hur jag ska orka. Men dom vet att jag är gravid och ville anställa mig ändå. Så orkar jag inte får dom ju bara acceptera det. Mest jobbigt känns det med covid-risken i kollektivtrafiken förstås... och den långa pendlingen som gör att jag kommer hinna få 1 timme vaken hemma, om jag ska hinna få den sömn jag behöver!
Förlåt för klag, behövde bara ösa ur mig lite. :p
Jag går också mot en riktigt intensiv arbetsperiod nu i juli. Sen har jag semester igen i början av augusti. I år ska jag verkligen försöka tänka på att sänka stressnivån, men jag vet ju hur det blir på arbetsplatsen varje sommar, det är långa dagar och mycket övertid. Men nu har jag inte bara mig själv att tänka på, utan även den lilla tjejen :)
Jag tror det kommer gå bra för dig på ditt nya tidsbegränsade jobb i augusti! Blir glad av att höra att din graviditet inte påverkade beslutet om att anställa dig :) vi är ju gravida, inte sjuka eller oförmögna att arbeta! Den långa pendling kan dock vara jobbig, hoppas du kan vila dig på resan till/från jobbet med någon bra podd eller ljudbok i öronen :) lång pendling tar på krafterna tycker jag.
Angående smittorisken i kollektivtrafiken så är jag också lite nojig inför hösten igen, att det ska dra igång när kylan kommer. Men nu får min åldersgrupp vaccinera sig och jag ska verkligen ta mig tid att läsa på bättre om det här mRNA-vaccinet. Just nu lutar det åt att jag bokar en tid för vaccination, men jag vill först läsa på lite mer :)
Detta var ett försök till pepp inför jobbet! Förstår dock att det ändå kan kännas tungt för dig.
Just nu ligger jag här och känner lite skutt i magen. Det är så mysigt och jag är så tacksam :)