Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
Hej, hoppar också in i tråden efter att ha läst ikapp lite. Det känns fint att följa diskussionerna som jag känner igen mig mycket i (även om det så klart är hemskt att vi är flera som delar de här upplevelserna).
Jag fick nyligen MA konstaterat. Jag borde ha varit i vecka 10-11 (lite oklart), men det hade avstannat i 7+4. Var helt chockad, men har börjat återhämta mig och både min partner och jag vill försöka igen så snart som möjligt.
Fick behandling med cytotec för ca två veckor sedan, och på efterkontrollen så sa de att de betraktar aborten som fullständig och att eventuella rester skulle komma ut med nästa mens. Så långt allt väl alltså, men är så orolig att något ändå ska gå fel nu, att det ändå ska finnas rester kvar, att jag inte ska få äl och mens igen, att det inte ska gå att bli gravid igen osv. Och så klart att jag ska få missfall igen om jag plussar.
En fundering jag har är hur länge man kan ha svagt positiva graviditetstest efter missfallet? Mina graviditetstest har blivit svagare och svagare, men det är fortfarande lite utslag varje gång, som jag annars skulle ha betraktat som positivt test. Antar att det är normalt, men önskar så att det blev helt blankt någon gång så att man kan lita på ett positivt test senare. Hur har det varit för alla andra, måste man vänta till nästa mens innan det blir blankt test?
Förstår att det är mycket oro, men försök ta det lugnt så kommer allt ordna sig tillslut. Jag fick missfall i vecka 12. Ganska säker på att bebisen dött många veckor tidigare. Gyn sa åt mig att ta test 4,5 veckor efter missfallet startade, det visade positivt, ringde igen, de sa också att ev rester kommer ut med mensen och bad mig ta nytt test 1,5 veckor senare. Fick mensen bara någon dag efter samtalet och testade sedan negativt efter mens. Med vanligt test.
Ångrade att jag inte tog ett testa tidigt test! För ett par veckor efter mensen började jag drömma mycket, må illa och blev knasig i magen. 3 veckor efter mensens första dag tog jag ett testa tidigt som visade svagt positivt. Men jag visste inte om det fortfarande var utslag efter missfallet eftersom jag aldrig testade med tidigt då. Vågade inte lita på någonting och tog flera test med osäkerhet. En vecka efter första tog jag ett digitalt som visade 1-2 veckor och då kändes det mer tillförlitligt. Nu är jag i vecka 16 :)