Hallonglass91 skrev 2021-08-03 15:29:36 följande:
Nu fick jag mens igen! :?( Var 4e försöket efter vårt MA. Känns såklart så jobbigt men what to do? Känns som vi gjorde de mesta - vi låg ordentligt men inte varje dag (minst varannan hela ÄL veckan), jag försökte att stressa mindre och drack knappt alkohol, minskat till 1 kopp kaffe per dag, min kille bastade inte runt ÄL (har hört att det kan påverka spermiernas kvalité haha), rört mycket på mig, sovit ordentligt, ätit vitaminer, legat kvar efter vi legat oftast med kudde under rumpan osv osv. Så jag känner i alla fall att vi gjort allt rätt trots att det inte ledde någon vart.
Någon som har något de tänker mycket på som kan hjälpa att testa? Inte tabletter helst utan mer naturliga saker ni gör? :)
Försöker nu vara lugn i att nästa graviditet kommer när det kommer och att vi mognar dag för dag och kanske blir bättre förälder för det när barnet väl kommer. :)
Hoppas det går bättre för att er andra <3
Åh men, fjärde försöket, förstår att det börjar kännas segt. Men ni har blivit gravida en gång så det är bara att fortsätta! Så mycket som ska klaffa så även om man gör absolut allt rätt och träffar rätt är det väldigt mycket i kroppen som ska fungera. Kanske inte släpptes något dugligt ägg och då är det bra att kroppen inte befruktar det. Snart går det, fortsätt njut av sommaren nu! :)
Jag har också stått kvar med rumpan i vädret när vi velat ha barn, det har funkat på 2:a eller 3:e försöket alla 3 gånger, så fortsätt kämpa! Tycker du gör verkligen allt man kan tänka sig och mer därtill. Det kommer ta sig snart :)<3
Du har helt rätt i det, ett litet barn kommer hitta till just er som föräldrar när just erat barn ska komma till. När bebisen föds kommer ni förstå varför det blev just då det blev, för ni fick just det barn som var tänkt för er och kommer inte kunna föreställa er att det skulle ha blivit ett annat barn<3