Hallonglass91 skrev 2021-05-03 10:36:05 följande:
Okej, kul att det ändå visade lite granna idag också då antar jag?
Tack för du tittade på mitt test! Kul att du också såg lite av en skugga på mitt test, tror som sagt var det är negativt men gav mig lite lite lite hopp i alla fall nu när du också ser lite lite lite skugga så ska försöka släppa det nu och testa på fredag igen.
Intressant att du mer oroar dig för ett till missfall än för att bli gravid igen, för mig är det lite tvärtom just nu som du kanske läste mellan raderna. Av någon anledning har jag fått för mig att jag nu inte kommer kunna bli gravid eller att det kommer ta många månader. Men jag ska försöka få bort den tanken och tänka mer positivt, och låta det ske när det sker!
Har ni andra fått några bra tips, eller har tips, på hur man kan tänka mentalt för att bearbeta era missfall och tänka kring er önskan att bli gravida igen med lite mer lätthet?
Ja visst, det går inte åt fel håll i alla fall haha!
Självklart! Blev förvånad att så få kommenterade på mitt test, trodde det var därför man var med i en sån här tråd för att hjälpa och få hjälp med just såna frågor. I slutändan gäller det dock ändå att vänta och se så egentligen spelar det inte så stor roll vad folk tror.
Hoppas du lyckas hålla dig och det blir ett solklart plus på fredag! :D
Jag tänker som dig också, känns som att det kommer dröja att lyckas denna gång. Men jag är mindre stressad över det eftersom när vi fick plus slutade det i missfall i vecka 12 så det kan verkligen gå hur som helst och det är ingenting man kan styra över. Men så bittert det vore att få bli gravid igen och förlora det igen. Då väntar jag hellre dom månaderna på ett plus.