Vad för komplimanger gillar ni kvinnor?
Vad för komplimanger gillar ni kvinnor att höra från oss män?
Hur vill ni bli uppvaktade?
Vad för komplimanger gillar ni kvinnor att höra från oss män?
Hur vill ni bli uppvaktade?
Inga komplimanger om mitt utseende uppskattas, mer än något i stil med; -åh, du passar verkligen jättebra i de där kläderna! (Om man klätt upp sig särskilt eller liknande.)
I övrigt uppskattar jag mest komplikationer om hur jag är som person; typ ?du är den roligaste tjej jag någonsin träffat?, eller ?jag älskar att du är så teknisk? eller sådant!
Utseendekomplimanger tenderar ofta komma från killar som inte ser bra ut själva, men som tror att de har större chans på en snygg tjej om de överöser henne med komplimanger. Ju fler komplimanger jag fått av en kille, desto större känns glappet utseendemässigt. Jag vill tråna efter killen och inte känna att han ligger och pussar mina fötter som en kunglighet.
Svårt! Komplimanger om utseende gillar jag inte eftersom jag tror det är ljug och personen bara föröker vara vänlig. Tycker dessutom jag är ful och tjock så nä... Kan stå ut med komplimanger för ögonen, det händer ibland. Hellre för att jag är rolig eller sjuger fint, är snäll eller nåt. En egenskap är bättre.
Ja just.. Hur vill jag bli uppvaktad? Som någon sa ovan, att mannen tar på min arm lite i förbigående om man skrattar tillsammans, han går förbi och lägger handen på min axel, ser mig i ögonen när han pratar, ser på min mun....det är hot. Det är ok att säga - jag tycker du är trevlig, jag undrar om vi skulle kunna träffas nån dag och fika? Det här låter ju vrickat men tänk om en man skulle hålla min hand, se mig i ögonen och säga, du Carina, jag har tittat på dina mjuka läppar nu ett tag och jag undrar om jag skulle få ge dig en kyss? Jag skulle bli så paff och säga... Eh... Ja okey.... Men det är ju på film sånt händer. Den som vågar har nog redan en känsla att det vore ok men ändå .... Vad spännande!
Alltså... jag vill nog inte ha komplimanger alls, om det inte är väldigt långt i dejtingstadiet, så pass att vi typ är ett par. Det är liksom inget som får mig på fall alls. Visst, jag tar ju inte illa upp, blir förmodligen glad också om det är en väl avvägd komplimang, men det är verkligen inte avgörande.
Jag tycker att alla komplimanger är trevliga om de sägs på rätt sätt. Att killen använder humor vid uppvaktning är också nice.
Vilka komplimanger är dom trevligaste ni hört?
Som attraktiv kvinna är jag uppvuxen med komplimanger om just mitt utseende. Tyvärr så till den grad att det varit jobbigt. Visst, jag ser bra ut, men hallå det finns mycket mer förutom ett utseende hos en människa. Viktigare saker.
Jag hade högst betyg i klassen, fått stipendier och gjort en riktigt spännande karriärsresa. Jag är en lojal vän med många vänner kvar från barndomen. Jag har rest till många spännande ställen. Jag är en person med mycket åsikter och för gärna debatt. Jag är bra på sport och tävlar i en på hög nivå. Jag har ett fantassssstiskt partytrick att slänga fram när det behövs.
Men det är sällan detta noterats av en man som varit intresserad, fokuset har helt varit på utseendet vilket känts otroligt platt. Hamnade t.o.m. i klinch med en kille där jag gick på för hårt på och bad om ursäkt för att jag tyckte jag blev för nitisk i en reflektion. Hans svar? -det gör ingenting, men den rumpan kan du säga vad som helst till mig och du är ändå lika fantastisk i mina ögon-. Härligt.... människan ser mig inte ens. Jag säger en dum grej men han är alldeles för fokuserad på att få mig på rygg för att ens ta in det.
Så en kille som skulle ge fina kommentarer som INTE har med mitt utseende att göra skulle vinna många poäng. Typ -du är en så otroligt spännande och kul person- skulle liksom slå allt.
Att bli sedd som en hel person.
Sen om han lägger på en dålig Göteborgsvits då är det stolpe in ;D
Nu är jag man, men framgångsrik hos damerna. Så jag svarar.
Det är inte speciellt viktigt vad du säger, det finns inga framgångsrika ord eller fraser som gör kvinnor glada och lyckliga. Så enkelt är inte livet min vän.
Den stora faktorn är VEM som säger det, HUR man säger det och NÄR man säger det. Men sålänge du respekterar damerna så kan du testa dig fram vad som fungerar för dig. Jag har misslyckats många gånger givetvis, men det gör dom flesta. Man lär sig under resans gång. Lycka till!
Komplimanger om min kropp. Har alltid avskytt min kropp, men nu efter åratal på gymmet och diet är jag rätt ok med den. Får jag komplimanger om den, trots att det är lite sliskigt så blir jag glad. Ändå. Trots sexismen. Tror en behöver ha vart överviktig och haft dålig självkänsla hela livet för att förstå detta, hur något sliskigt kan bli något en ändå tar positivt.
Som många sagt, komplimanger utan sammanhang liksom bara pang på från någon man inte känner - enbart ovälkommet och ceeepy! Dont do it.
Att man klickar på något sätt, har trevligt, skrattar ihop och får igång ett roligt samtal och killen därefter säger någonting äkta och passande i stil med "du är sjukt rolig" eller "det var länge sedan jag pratade med en såhär smart person" eller något sånt. Men det fungerar ju då bara om man faktiskt klickade på något sätt.
Något som är attraktivt är när en man ställer frågor OCH följdfrågor. Ovanligare än man kan tro. Det är oftast kvinnor som driver samtalen på middagar och liknande.
Och att han tittar mig i ögone när han lyssnar på mina svar.
Och att han skrattar och hakar på när jag skämtar :)
Hjälp till med hushållssysslor är ju förstås också alla kvinnors dröm och bästa knepet!
Jag vill inte bli uppvaktad. Jag vill träffa människor jag gillar som gillar mig och för en rak kommunikation om det.
Om det finns intresse, säg det, så kommer du att få ett svar. Jag avskyr när män ska tramsa runt med blommor eller presenter som om jag var ett barn dom vill ska gilla dom.
Vilka komplimanger är dom trevligaste ni hört?
Nu är jag man, men framgångsrik hos damerna. Så jag svarar.
Det är inte speciellt viktigt vad du säger, det finns inga framgångsrika ord eller fraser som gör kvinnor glada och lyckliga. Så enkelt är inte livet min vän.
Den stora faktorn är VEM som säger det, HUR man säger det och NÄR man säger det. Men sålänge du respekterar damerna så kan du testa dig fram vad som fungerar för dig. Jag har misslyckats många gånger givetvis, men det gör dom flesta. Man lär sig under resans gång. Lycka till!
Jag gillar komplimanger när de är uppriktiga så låt dem flöda :)
Däremot så måste de vara lämpliga och i rätt kontext. Om min kollega så efter jag hållit ett föredrag att jag såg snygg ut när jag jag stod därframme så skulle det inte kännas bra alls - snarare obehagligt. Om kollegan istället berömde mitt framförande eller något av innehållet skulle jag bli jätteglad.
Om jag är på dejt så beröm gärna hur jag ser ut så länge det inte blir på ett extremt sätt/sliskigt...
Så min slutsats, jag tror de flesta blir glada över komplimanger - det är att lära sig när det passar som vissa behöver träna på.
Jag gillar komplimanger när de är uppriktiga så låt dem flöda :)
Däremot så måste de vara lämpliga och i rätt kontext. Om min kollega så efter jag hållit ett föredrag att jag såg snygg ut när jag jag stod därframme så skulle det inte kännas bra alls - snarare obehagligt. Om kollegan istället berömde mitt framförande eller något av innehållet skulle jag bli jätteglad.
Om jag är på dejt så beröm gärna hur jag ser ut så länge det inte blir på ett extremt sätt/sliskigt...
Så min slutsats, jag tror de flesta blir glada över komplimanger - det är att lära sig när det passar som vissa behöver träna på.
Ooooorka med intelligenta män och då inte bara känna sig fysiskt underlägsen pga biologin utan även mentalt? Nej tack! Är gulligt med korkade. Stark men dum. Att komplettera varandra är fint.
Nåt som känns genuint, kan möjligen vara om utseende men hellre om en som person. Typ du är väldigt rolig o va med, eller du är en spännande person, du känns så orädd etc.
Men det beror också på vem som säger det och vilken relation man har såklart. Man uppskattar det mer om det kommer från nån man gillar men som inte sagt sånt tidigare.