• nihka

Jomshof

Lark skrev 2021-03-24 10:35:40 följande:
    Svarta och personer från Mellanöstern är överrepresenterade i brottsstatistiken.
    Så, majoriteten av de brottslingar vi har är alltså svarta personer och folk från Mellanöstern (eller för att använda ett annat ord - muslimska länder).

Är detta rasism eller fakta?
    Jag tror att du också har blandat ihop begreppen "överrepresentation" och "majoritet". Sedan vet jag inte om det finns någon grupp som benämns "svarta" i brottsstatistiken.

Du får nog konsultera dina "professorer" igen
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 11:19:49 följande:
    Är det min föreställningsvärld att majoriteten av brottslingar är invandrare från vissa länder och kulturer?
    Eller är det fakta?

Förstår inte riktigt vad min föreställningsvärld har med detta att göra?
    Ja, det är din föreställningsvärld och har inget med fakta att göra. Eller så har du TOLKAT statistiken fel.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 11:23:43 följande:
    Ingen av dessa läser jag personligen.
    Förutom diskussioner om hebreiska och grekiska grundtexter så läser jag en hel del i Amplified Bible. 
    Så du vet alltså inte vad det står i svenska Biblar fån 1645 till nutid. Varför tror du att det behövs så många? Det står väl ändå samma sak i allihop? I alla fall de som är skrivna ungefär samtidigt?
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-24 15:55:00 följande:
    Källa på det här? Du sitter väl inte och gissar?
    Det är vad rasister och främlingsfientliga envisas med att hävda, men så klart inte har något som helst belägg för. Någon "kriminell gen" har man naturligtvis inte kunnat hitta men det finns säkert någon hatare därute som letar.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 19:17:12 följande:
    Läs igen vad jag skrev.
    Jag sa att jag LÄSER inte dessa. Betyder inte att jag inte HAR LÄST och känner till vad som står.

Varför jag tror det behövs så många? Jadu, fråga dem som översatt.
    Jag tycker det är bullshit.
    Står väl samma sak i allihop? Inte riktigt ser du.
    Det är exempel STOOOOR skillnad mellan 1981 års översättning och Bibel2000.

Det är därför jag inte läser dessa. För fattigt språk och för lite förklaringar av ords olika betydelser.
    Hahahaha! Nice efterkonstruktion. "Inga av dessa läser jag personligen" skulle alltså betyda att du inte kan svara på mina frågor om innehållet eftersom du inte läser dem just nu, men har läst dem tidigare. Personligen dessutom. Jag dör av skratt. Opersonligen annars eller?

"Förklaringar av ords olika betydelser"??? Det är ju bara att läsa! Står ju klart och tydligt och kan bara betyda en sak!
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 19:32:20 följande:
    Svar nej, det är inte vad främlingsfientliga och rasister hävdar.
    Jag vet inte vad din "professor" Inge har sagt om saken, men rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 20:45:10 följande:
    Varför kan man inte det?
    Varför kan inte det som står i Bibeln vara fakta?
    Varför kan inte  Koranen vara fakta?

Tänk om allt det som händer i Bibeln faktiskt hände på riktigt?
    Varför är det fullständigt omöjligt?
    Klart man kan läsa Bibeln som en faktabok och förstå det som att någon vill klättra upp i någons palmträd och greppa efter kvistar och att en kung sitter fast i någons hår

Barn och personer med mentala handikapp skulle tycka det svårt att greppa all symbolik.
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 20:17:08 följande:
    Varför skriver du om det till mig? Inte fredag än...
    Exakt. Löjligt att tänka sig att man ska läsa Bibeln som en faktabok på en fredag eller någon annan dag. Bra att du tog upp det!

Inte Koranen heller. Gäller också samtliga veckodagar.
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 22:31:13 följande:
    nihka skrev 2021-03-24 22:26:15 följande:
    Jag vet inte vad din "professor" Inge har sagt om saken, men rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet.

Hahaha dina vinklingar är alltid lika roliga! Allt handlar tydligen om rasism, kämpa på :D:D
    Det är ju inte jag som har bestämt vad dessa människor ska säga. Jag bara återger.

Fast nu ser du nog i syne. Inget om rasister i det ena av två av dig citerade inlägg av mig, så det är nog din högst personliga tolkning där!
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 22:56:15 följande:
    Haha du vet vad jag pratar om haha! :D:D
    Nej. Jag känner inte dig och saknar förmågan att läsa dina tankar på nätet.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-24 23:24:33 följande:
    Men kan du ge någon källa för sirt påstående, jag är nyfiken och vill läsa mer än bara vad ngt random konto på familjeliv påstår. Källkritik etc du vet.
    Visst:  https://www.flashback.org/t2968173

Bara ett exempel. Det kanske är ditt inlägg?

• nihka
    Lark skrev 2021-03-25 08:26:45 följande:

Hahahaha... som att diskutera med en 16-åring.

Du går gymnasiet va? Märks på ditt sätt att resonera.

Hade du fler fullständigt irrelevanta tankar om personerna här när argumenten och syret tar slut?
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:57:20 följande:
    Du är förvirrad, jag bad dig om en källa på att det inte finns en kriminell gen. Jag begär inte källa på att vissa tror det, det är jag medveten om. Källa på att det inte finns någonting i genetiken som kan styra en person mot kriminellt beteende? Den skulle jag vilja se och läsa, jag är som sagt nyfiken.
    Nej, det gjorde du inte. Du bad om en källa till mitt påstående. Jag påstod:
    1. Rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet
    2. Någon "kriminell gen" har man naturligtvis inte kunnat hitta men det finns säkert någon hatare därute som letar.

Du får lära dig att det inte är andras ansvar att reda ut din förvirring. Hade du bett lite mer snällt hade jag övervägt att hjälpa dig i rätt riktning, men som man ropar får man svar i skogen.
  • nihka
    KillBill skrev 2021-03-25 08:35:37 följande:

twitter.com/i/status/1374983645224648709

Denna lilla film säger det mesta

Ja! Helt underbart!

Jomshof: "Att vi (SD) skulle se Ungern och Polen som föredömsländer, det är ju inte ens sant.

JärnrörsEkeroth (i riksdagen): "Jag vill rikta ett tack till den främsta statsledaren i världen just nu. Ärade minister Viktor Orban stort tack för att du står upp för Europa".

I rest my case milord
  • nihka
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 18:14:11 följande:
    Dog inte du av skratt?
    Jo, precis som någon vill klättra upp i någons palmträd och greppa efter kvistar och att en kung sitter fast i någons hår i Bibeln 
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:59:10 följande:
    Det finns inga muslimer som inte är bokstavstroende, hur svårt ska det vara att förstå? Sov alla under religionslektionerna eller? Koranen är Guds EXAKTA ord, ingen tolkning eller försök att förstå, Gud skrev boken genom att styra muhammed direkt. Antingen så är du bokstavstroende muslim eller så är du inte muslim.
    Om det bara finns ett rätt så är det ju konstigt att de strider sinsemellan då - allt från diskuterar till väpnad konflikt.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 14:55:29 följande:
    Hur menar du att jag inte förstår vetenskaps- och/eller kunskapsteori? Hur uppvisar jag okunskap om detta i mitt inlägg? Jag är egentligen inte särskilt intresserad av att läsa om att vissa folkslag är genetiska betingade till kriminellt beteende eller ej, jag är mest intresserad av att nihka ska komma med belägg (eftersom att jag vet att hon inte kan det). Men som sagt, berätta gärna för mig hur jag på något sätt har "lite svårt med det kunskaps- och vetenskapsteoretiska". 
    Jag ska komma med belägg på att något inte finns. Hahaha! Ja, den var bra!

Nu är det inte jag som har påstått något utan hänvisar till vad andra har påstått samt att de inte kunnat presentera något bevis.

Det är inte mitt jobb att bevisa alla galna uttalanden fel. Bevisbördan ligger hos den som kommer med ett påstående som till exempel personen med de galna uttalandena på flashback som jag länkade till.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-26 09:17:36 följande:
    Nej, du kör lite översittarfasoner 
    Du menar som du gör när du talar om för andra att de är förvirrade när du inte har ordning på vad det står i inlägg som du besvarar?
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-29 10:26:27 följande:
    Du bemöter inte någon annans påstående och kräver denne på bevis utan du kommer själv med ett påstående som saknar underbyggnad. Det är en avgörande skillnad. Du presenterar det dessutom som paradigm, en slags allmänt accepterad vetenskaplig sanning, typ som om det vore den kemiska sammansättningen av koldioxid, vilket det inte är. 

Jag vill fortfarande se bevis för ditt extraordinära (och antivetenskapliga) påstående. 
    Nope. Jag länkade till och med till någon av alla dessa som påstår detta galna som de naturligtvis inte kan bevisa.

Igen?

Varsågod:

https://www.flashback.org/t2968173
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-29 10:37:32 följande:
    Om det nu är en viktig och relevant fråga, varför inte skicka Kungen av Saba till läkaren? Och i det här fallet så diskuterar vi en fråga som "redan har varit hos ett antal läkare" och dessa besök har vi protokoll och journal från. För att fortsätta med din liknelse så står det glasklart att Kungen av Saba har en böld i analen, i varenda journal. Vi har också bortom rimligt tvivel konstaterat att dessa läkare är helt oberoende av varandra och inte har någon bias i frågan. Men du säger, mot denna konsensus, att han inte alls har en böld? Varpå du får ge någon form av belägg för det. Det är verkligen inte svårare än så.
    Man "skickar" inte folk helt utan vidare. Om kungen av Saba har klåda i annalen så är det upp till honom att söka hjälp för det. Han ska inte springa till doktorn för att motbevisa varenda galet påstående om sjukdomar som folk orkar fantisera ihop.

Det är verkligen inte svårare än så.
Svar på tråden Jomshof