• nihka

Jomshof

Lark skrev 2021-03-20 19:59:23 följande:
    Grattis att du träffat snälla kristna!
    Fantastiskt!
    Jag har träffat folk som kallar sig muslimer men som varit väldigt snälla.
    Finns ett stooooort problem här.
    Är dessa verkligen muslimer?
    Låt oss använda ren och skär logik här.
    Slå upp muslim i en ordbok. Där står det: 
    Islam är en monoteistisk, abrahamitisk religion som räknar Muhammed (cirka 570?632) som den sista profeten och Koranen som sin uppenbarade heliga skrift.
    Ok, Koranen är deras heliga skrift.
    Koranen säger uttryckligen att muslimer ska dräpa/döda de otrogna som inte 
    omvänder sig till Islam. På flera ställen i Koranen.

Ska då inte en riktig muslim följa detta?
    Jag har inga konflikterande delar - olika religioner!
    Öga för öga - Gamla Testamentet - Judendom!
    Tand för tand - Gamla Testamentet - Judendom!
    Vända andra kinden till - Nya Testamentet - Kristendom!
    Superenkelt!
    Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?
    För att det inte finns några snälla nazister?
    Din logik håller inte!
    Om inte muslimer måste följa Koranen som säger att muslimer ska döda alla otrogna som inte omvänder sig till Islam?
    Varför måste då en nazist vilja gasa ihjäl alla judar?
    Koranen säger att en muslim måste döda de otrogna som inte omvänder sig.
    Står klart och tydligt.
    Men muslimer måste inte följa det och kan fortfarande kalla sig muslimer enligt dig.
    Men då kan ju en nazist kalla sig för nazist utan att vilja gasa ihjäl alla judar också.
    Eller?
    Antingen så följer man en lära - eller inte.
    Inga snälla nazister? 
    Jag har inte mött en enda nazist som varit dum mot mig.
    De har varit jättetrevliga mot mig... 
    Du måste komma ihåg att du inte bestämmer om någon är kristen eller muslim. Det gör de själva. Ingen behöver be dig om välsignelse eller lov eller vänta på att du ska dra upp reglerna.

Fel. Judendomen erkänner enbart GT. Kristendomen både GT och NT. Den gud som man ska lyda slutar inte vara gud bara för att man skrev en till bok. Den gud som skapade världen i Skapelseberättelsen är samma tjomme som Jesus är Guds son till.

Öga för öga, tand för tand står ihop.

Jo, Hitler var säkert jättetrevlig mot vissa, men det finns inga snälla nazister.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-20 17:18:20 följande:
    Nej, invandring innebär inte per automatik att kriminalitet ökar.
    Helt rätt.
    Ta en titt på brottsstatistiken i Sverige. Den är överrepresenterad av invandrare.
    Dock inte vilka som helst. Antalet fransmän och Italienare är inte superhögt.
    Antalet personer från Dallas eller Los Angeles är inte heller direkt superhögt.

Däremot är svarta och personer från Mellanöstern klart överrepresenterade.

Hur kommer det sig?
    Ja, invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Jag vet faktiskt inte varför, men jag är säker på att de inte har någon kriminell gen eller är av andra orsaker överlag mer kriminella av sig.

Det finns oerhört många invandrare som är "svarta och personer från Mellanöstern" som lever här utan att någonsin komma i klammeri med rättvisan.

Hur kommer det sig?
  • nihka
    Maya84 skrev 2021-03-21 02:13:18 följande:
    Haha, rasism? Really...:) En till som tror att Islam är en ras, och inte en lära. Du kanske inte hört det förut men :Islam är inte en ras!
    Jepp. Googla kulturell rasism eller läs nedan. Tiderna förändras vetdu och det gäller att hänga med så man inte hamnar efter.

https://www.ne.se/s%C3%B6k/?t=uppslagsverk&q=kulturrasism
  • nihka
    farman skrev 2021-03-21 08:20:43 följande:

Tycker ni kvinnor att han är vacker?
    Skulle ni kunna er att träffa honom om han har för er dom rätta åsikterna?

Nej. Jag tycker han ser opålitlig ut. Lite hitlerjugend med sin snedlugg. Sedan är väl det förstärkt av att man vet vad han tycker.

Hade länkat men det är inte tillåtet att länka till nazistiska sidor. Men bildgoogla hitlerjugend så ser du en bild på en pojke med en tonad bild av Hitler i bakgrunden.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-21 09:26:52 följande:
    Det blev en väldigt intressant diskussion detta.
    Med dig själv
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-21 10:06:15 följande:
    Det är bara att läsa innantill. Precis som med Koranen.
    Det står liksom exakt vad man ska göra som anhängare av läran.
    Märkligt då hur det finns teologiska diskussioner om hur man ska tolka skrifterna och att olika tolkningar kan utlösa konflikt och till och med krig.

Alltmedan du sitter på facit
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-21 12:13:01 följande:
    Jag håller med dig!!! Jag förstår inte ens hur det kan vara svårt eller ska "tolkas". Jag sitter inte alls med något facit. Jag läser bara innantill vad som står.

Jesus säger klart och tydligt att högsta budet är att Älska-Älska-Älska!
    Älska Gud - Älska din nästa - Älska dig själv.
    Jesus säger "Älska era fiender". Bara att läsa.

Läser man innantill i Joh 3:16 så står det: Så ÄLSKADE Gud världen att han gav den sin ende son för att VAR OCH EN SOM TROR på honom inte ska gå under utan ha evigt liv!
    Förutom homosexuella och annat syndigt pack?? Nope - VAR OCH EN SOM TROR. Klart och tydligt. Ingen utelämnas.

Men det går ju inte!!! Hur hänger det ihop??? Tja, läs Bibeln... allt står där.
    Glasklart!

Vad innebär att tro på Jesus? Återigen - ta emot Jesus i ditt hjärta står det i skrifterna. Vad innebär det? Återigen - läs.
    Inte mina ord - det står klart och tydligt. 
    Den som tar emot Jesus får den HELIGE ANDE. Guds ande, dvs EXAKT SAMMA ANDE som bodde i Jesus, flyttar in i människan och vi får möjlighet till personlig kommunikation med Skaparguden.
    Står KLART och TYDLIGT. Bara att läsa.
    Jag har inget facit och jag tolkar ingenting. Jag läser innantill vad som står.
    På vilket sätt behöver detta tolkas? 

Guds ande flyttar in? Men då blir man ju besatt!
    Besatthet är enligt Bibeln onda andar. Men visst, vill man tro att Guds ande kan leda till besatthet - feel free.

Men Guds ande flyttar in i oss och kommunicerar??? Låter som schizofreni!!!
    Tja, så kan man se på saken. Feel free.. ditt eget val.

Och olika tolkningar kan utlösa konflikter även inom kyrkan???
    Eller hur - visst låter detta ganska vansinnigt med tanke på vad Jesus säger??
    Bråka om saker och ting när Jesu budskap är tämligen glasklart - ÄLSKA!!!!

På samma sätt läs Koranen.
    Koranen säger om och om igen att "Allah älskar INTE den som..."
    Står glasklart. För att bli älskad av Allah så ska du göra si och så.
    Du har absolut ingen garanti för att komma till paradiset.
    Koranen säger hela tiden "Om ALLAH så vill". Det är alltså godtyckligt ifall du blir insläppt i paradiset eller inte.
    Det kallas hybris.
  • nihka
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 12:50:18 följande:
    Tillägg, det som var häpnadsväckande var att Sveriges Radio låtsades som att Yasin inte riktigt hade tid bara, han var lite upptagen.

Obegripligt att han kunde röstas fram som vinnare dock, oavsett. Fast det är ot.
    Det hade helt enkelt inget att göra med att han vann. Att han sitter häktad har det rapporterats om i andra artiklar.

Och som jag redan sagt så var det väl musiken som gavs pris, inte personens leverne. Man kan gilla eller ogilla honom, men han var en av de mest spelade svenska artisterna förra året på Spotify.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-03-21 14:31:08 följande:
    Det FÅR man. Uppenbarligen. Det blev ingen folkstorm mot Jomshof.
    Det är klart det inte blev någon folkstorm mot Jomshof precis som det inte har blivit mot i stort sett några SDare. Folk är så vara att de kommer med sin skit att man tänker mer att ränderna aldrig går ur en tiger.

Samtliga politiska partier reagerade dock som sig bör.
Svar på tråden Jomshof