klyban skrev 2021-03-14 12:54:45 följande:
Dessa semantiska lekarna är det ingen som ens går på.
TS är fallerad, då den glömmer av att kristendomen har liknande våld i bibeln och därmed per definition är avskyvärd enligt TS.
Inte heller är TS ateist lärde jag mig i en annan tråd, och då finns inte längre mycket kvar att välja bland och de som finns är rasist, nazist, högerextrem eller nått liknande.
Och det som är så enkelt att kolla upp med bibeln också och ett liknande våld, det är faktiskt rätt komiskt att TS tror vi missar en så enkel sak och även efter vi berättat att det är så med våldet i bilen är liknande.
Wow... här tar vi i så det knakar. Här har vi uppenbarligen personer som är oförmögna att läsa.
Har TS glömt att kristendomen har liknande våld i Bibeln?
Wow... detta blir extremt intressant.
Kristendomen kan väl anses ha Jesus som grundare.
Det står om Jesus i NT. Kan vi vara överens om det?
Det står en massa om våld i GT i Bibeln. Men den stora frågan är:
Är dessa våldshandlingar i GT uppmaningar till kristna att syssla med våld?
Vad tror ni?
Eller baseras Kristendomen på Jesu lära i NT?
Och var i NT har vi uppmaningar till våld?
Absolut... det förekommer steningar i NT. Stefanos blir stenad och därmed en av de första martyrerna. Men - var det kristna som stenande honom?
Eller var det judar?
Fanns det kristna så blev uppmanade att stena Stefanos? Nej, det går ju inte eftersom Jesu lära är att ÄLSKA sin fiende... vända andra kinden till.
Finns det något annat ställe i NT där kristna har använt våld eller uppmanat till våld i Jesu namn?
Jag hittar inget - hjälp mig gärna.
Har TS sagt något om att denne inte är ateist. Jag tycker mig skönja i svaren att denne person sagt varken bu eller bä.