• Iarwain

Jomshof

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 10:57:25 följande:
    För att vara lite petig så sa han inte att islam "är" utan att han TYCKER att islam är.

Om islam i sig är vidrig eller ej kan jag inte uttala mig om då jag är för okunnig om själva religionen. Dock för den mycket elände med sig i sitt namn. Jag tycker personligen inte att islam hör hemma i Sverige. Men det är min högst privata åsikt.

Och Jomshof har lika stor rätt till sin åsikt som alla andra.
    Han har rätt till sin åsikt,
    Alla har rätt att kritisera hans åsikt.

Du skriver i samma stycke.
    "jag är för okunnig om själva religionen"
    och
    "Jag tycker personligen inte att islam hör hemma i Sverige."

Du ser inga problem med ett sådant förhållningssätt?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:04:45 följande:
    Nej, det gör jag inte. Då hade jag inte skrivit det.
    Har du ett problem med detta uttalande;

Jag är okunnig om vad SD tycker och vill.
    Jag tycker inte att SD hör hemma i Svensk politik.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:21:24 följande:
    Ja, det gör jag.

Det är inte jämförbart.
    På vilket sätt är det ojämförbart?

Jag är okunnig om X.
    Jag tycker inte X hör hemma här.

Byt X mot SD eller islam.

Är inte det vad båda påståendena är?
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:43:27 följande:
    SD är ett svenskt parti, var skulle det höra hemma om inte i Sverige?

Islam är inte importerad religion som går totalt i frontalkrock med allt vi ansett svenskt.

Jag kan inte gå in i detalj då jag vet att många älskar att anmäla allt som stör dem och jag tänker inte riskera något.

Som du nog ändå förstår så inser de flesta att det inte skulle bli ett bra land om islam fortsätter att växa. Vill du t ex bli väckt av en minaret innan tuppen ens vaknat? Varje dag?
    Vill du att kvinnor ska behöva täcka sig, har du sett bilder från Iran för 50 år sedan och jämfört med hur det ser ut idag? Vill du ha det här också?

Har du sett smygfilmerna där Imamer uttalar sin egenliga åsikt som inte yppas när de vet att de filmas? Har du sett skolbussarna där flickor och pojkar separeras?
    Vill du ha kvinno- och mansseparerade tider på badhuset?

Hur mycket mer ska jag skriva?
    Ska vi kanske stanna här eller vill du har fler exempel på varför islam inte hör hemma här?
    Du skrev ju att du var okunnig, hur kan du då avgöra om det hör hemma eller inte?
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 11:47:52 följande:
    Var i NT står det att man ska behandla människor illa och stena folk till döds?
    Ge gärna ett exempel!
    Matteus 5:17 "Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda."

Alltså, Jesus säger att det gamla lagarna gäller fortfarande, dvs stening, slavägande etc.
  • Iarwain

För att vara extra tydlig:

Koranen är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.

Bibeln är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.

• Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 12:02:53 följande:
    Tack - äntligen!

Och likafullt säger Jesus i Joh 9:11 angående otrogna kvinnan som egentligen ska stenas enligt GT: "Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne. Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig? Hon svarade: Nej, herre. Jesus sade: Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer."

Och senare 5:38: Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.

Vända andra kinden till istället för att slå tillbaka.
    Måste ju vara en fruktansvärd religion. 

Och hur många exempel på kristna/lärljungar som stenat någon i NT?
    och just därför som jag skrev:
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:57:06 följande:
    För att vara extra tydlig:

Koranen är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.

Bibeln är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.
    Du vill driva en agenda mot Islam och en annan för kristendom.

Det är fullt möjligt för vilka idioter som helst att få ut vad som helst från två böcker som är så motsägelsefulla att det endast är idioter försöker motivera något som helst utifrån dessa gamla skrifter!
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 12:06:54 följande:
    Läste du inte det du citerade?
    Jo, ingenstans förklarade du om du är kunnig eller okunnig om islam.

Med din påstådda okunskap, vem är då du att avgöra om det är en effekt av islam eller något annat?
  • Iarwain
    Iarwain skrev 2021-03-14 12:16:31 följande:
    Jo, ingenstans förklarade du om du är kunnig eller okunnig om islam.

Med din påstådda okunskap, vem är då du att avgöra om det är en effekt av islam eller något annat?
    och för att vara extra tydlig om min påstådda okunskap om SD

Om jag är okunnig om SD, vem är då jag att avgöra om SD hör hemma inom Svensk politik eller inte.

samma, lika...
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 12:02:53 följande:
    Tack - äntligen!

Och likafullt säger Jesus i Joh 9:11 angående otrogna kvinnan som egentligen ska stenas enligt GT: "Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne. Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig? Hon svarade: Nej, herre. Jesus sade: Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer."

Och senare 5:38: Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.

Vända andra kinden till istället för att slå tillbaka.
    Måste ju vara en fruktansvärd religion. 

Och hur många exempel på kristna/lärljungar som stenat någon i NT?
    Och en sak till;

Vilka Hadither har du läst?

Att läsa Koranen utan Hadither är som att läsa Gamla Testamentet utan det nya.
Svar på tråden Jomshof