Lark skrev 2021-03-14 12:02:53 följande:
Tack - äntligen!
Och likafullt säger Jesus i Joh 9:11 angående otrogna kvinnan som egentligen ska stenas enligt GT: "Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne. Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig? Hon svarade: Nej, herre. Jesus sade: Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer."
Och senare 5:38: Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.
Vända andra kinden till istället för att slå tillbaka.
Måste ju vara en fruktansvärd religion.
Och hur många exempel på kristna/lärljungar som stenat någon i NT?
och just därför som jag skrev:
Iarwain skrev 2021-03-14 11:57:06 följande:
För att vara extra tydlig:
Koranen är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.
Bibeln är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.
Du vill driva en agenda mot Islam och en annan för kristendom.
Det är fullt möjligt för vilka idioter som helst att få ut vad som helst från två böcker som är så motsägelsefulla att det endast är idioter försöker motivera något som helst utifrån dessa gamla skrifter!