Mycket Tabubelagt ämne varning
Dina insikter borde ha funnits från start, du borde ha kunnat förstå och känt till svaren utan att ha stället frågorna om du haft nog med livserfarenhet. Du har inte visat någon respekt alls för lidandet runt IVF trots dina ord- det är där jag anser att du är skyldiga oss äldre mammor en ursäkt med tanke på din bristande respekt och förståelse.
Dina frågor i din trådstart, t ex om barn är en rättighet är otroligt inskränkt och bara att du tror att människor genomgår IVF för att de vill satsa på sig själva först- har du ens hört någon säga något sådant? Har du på riktigt hört någon säga det eller läst om det i någon tidning? En stor skillnad!
Hur ska jag kunna ha haft insikt om detta från början menar du? Jag frågar ju för att jag saknar insikt i frågan och stöter på den ofta i olika forum och i tidningar så undrar. Jaa hör väldigt ofta att man vill satsa på sig själv bara tänka på sig själv göra det och det och det först och sen göra det och sen kanske skaffa barn vid 35-40 det hör jag väldigt ofta ja. Från båda könen. Det får det för mig att låta nonchalant och som om barn är en rättighet och att man kan kontrollera detta precis som man kan kontrollera husköp, bilköp, utbildningar osv osv. Många män och kvinnor är sjukt omogna och bara super och håller på bete sig som barn tills de är 40 typ och då blir förvånade att det inte går. Är fuullt medveten om att det oftast inte går till så ifråga om ivf utan är en lång process över flera år. Men mer i ämnet kan inte jag , saknar erfarenhet , har aldrig pratat med någon som genomför ivf mer än på forum.