• Anonym (Sanna)

Rymt med barn som har lvu

Hej. Jag ställer en fråga här då jag inte finner några svar hur mycket jag än söker på nätet. Men min storasyster har allvarliga psykiska problem och kan inte ta hand om sina barn. Vi i familjen har anmält många gånger till soc och nu har dom äntligen satt LVU på barnen. Problemet är dock att hon har rymt med dem och ingen vet vart de är. Min fråga är om detta är lagligt? Begår hon något brott när hon håller dem borta från polisen?

• Svar på tråden Rymt med barn som har lvu
  • Anonym (Mamman)

Jag flydde med mitt barn under LVU. Barnet hade DÖTT om vi inte flytt. Jag blev häktad 5 ggr, 1 dygn varje gång och sedan 10 dagar i Spaniens värsta kvinnofängelse innan jag hämtades av polis till Sverige och satt häktad i 1 månad. Riskerade 4 års fängelse men fick 30 tim samhällstjänst. Mitt barn fick ett helvete i familjehemmet, började med droger och for riktigt illa. Jag kommer ALDRIG förlåta den som förrådde oss så vi förlorade tid tillsammans ett par år. Låt dem vara!!!!!!

• Anonym (Förälder)
    Anonym (Mamman) skrev 2021-02-21 14:55:12 följande:

Jag flydde med mitt barn under LVU. Barnet hade DÖTT om vi inte flytt. Jag blev häktad 5 ggr, 1 dygn varje gång och sedan 10 dagar i Spaniens värsta kvinnofängelse innan jag hämtades av polis till Sverige och satt häktad i 1 månad. Riskerade 4 års fängelse men fick 30 tim samhällstjänst. Mitt barn fick ett helvete i familjehemmet, började med droger och for riktigt illa. Jag kommer ALDRIG förlåta den som förrådde oss så vi förlorade tid tillsammans ett par år. Låt dem vara!!!!!!

Beklagar det ni fick utstå.
    Har större förståelse än du kan ana.

Själv lyckades jag vinna över soc i LVU-rättegången, jag hade godkänt SOL men soc envisades med att trycka till mig och skulle absolut ha LVU.
    Men jag vann.
    Jävla häxor!

Så, nu kan alla duktiga som vet preciiiiiiiiiiiiiiis hur allt låg till börja predika om vilken dålig förälder jag är.
    Jag skiter i vad ni tycker. 
    Jag hade rätten på min sida och mitt barn var snart hemma igen.
  • Tage Tyrann

Intressant familj ni verkar vara. Anmäla systern till socialen och försöka få tvångsvårdnad av barnen.

Undrar vad du gav henne för kreativt i julklapp, en kula i ryggen?
    Du måste vara årets syster du...

• Anonym (Sanna)

Jo du själv kanske tycker att barn ska bli sexuellt utnyttjade, misshandlade mm. Eller att man ska stå och se på när de mår sämre och sämre & blir lämnade ensamma hemma. Av detta lilla jag skrivit så har du tydligen hela bilden av familjen. ????????

• Anonym (E)

Strunta i idioterna. Även om soc gör fel ibland( idioter i alla yrken) så är det många gånger som de snarare skulle ha ryckt in innan. Långt ifrån alla har insikt över hur deras föräldraskap förstör.

• Tage Tyrann
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-21 18:58:05 följande:

Jo du själv kanske tycker att barn ska bli sexuellt utnyttjade, misshandlade mm. Eller att man ska stå och se på när de mår sämre och sämre & blir lämnade ensamma hemma. Av detta lilla jag skrivit så har du tydligen hela bilden av familjen. ????????

Och plötsligt var det frågan om sexuellt utnyttjande. Man tycker ju att du skulle ha kommit ihåg en sån liten detalj i din trådstart som bara handlade om att systern inte kunde ta ansvar?
  • Anonym (E)
    Tage Tyrann skrev 2021-02-21 19:07:32 följande:
    Och plötsligt var det frågan om sexuellt utnyttjande. Man tycker ju att du skulle ha kommit ihåg en sån liten detalj i din trådstart som bara handlade om att systern inte kunde ta ansvar?
    Varför måste TS skriva exakt allt när det inte är relevant? Man får inte LVU pga strunt (extrema undantagsfall kanske). TS nämner också före ditt svar att barnen rymt x antal gånger till dom och att det är anmält från flera håll inklusive läkare.
  • Tage Tyrann
    Anonym (E) skrev 2021-02-21 19:09:34 följande:
    Varför måste TS skriva exakt allt när det inte är relevant? Man får inte LVU pga strunt (extrema undantagsfall kanske). TS nämner också före ditt svar att barnen rymt x antal gånger till dom och att det är anmält från flera håll inklusive läkare.
    Man kan inte "få" nått som heter LVU. Det är för mycket lösa trådar i ts historia.
  • Anonym (E)
    Tage Tyrann skrev 2021-02-21 19:10:59 följande:
    Man kan inte "få" nått som heter LVU. Det är för mycket lösa trådar i ts historia.
    Känns som de lösa trådarna är i dina argument. Att märka ord när man väl förstår vad som menas, att inte läsa inläggen och de klassiska " Ts sa inte allt". Nej, för en TS behöver faktiskt inte säga allt, det betyder inte att det är lösa trådar. Frågeställningen i TS är om det är olagligt att ta barn som är placerade enligt LVU vilket går utmärkt att svara på.
  • Anonym (Sanna)

Min fråga var om hon begick något brott. Inte har väl jag någon som helst skyldighet att förklara exakt vad mamman och den hon bor med har gjort emot barnen? Det är ju du som börjar jiddra här om mig och min familj fast du inte har någon koll på ett skit?

• Anonym (Sanna)

Min fråga var om hon begick något brott. Inte har väl jag någon som helst skyldighet att förklara exakt vad mamman och den hon bor med har gjort emot barnen? Det är ju du som börjar jiddra här om mig och min familj fast du inte har någon koll på ett skit?

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-21 19:23:57 följande:

Ja det är ett allvarligt brott med en påföljd på upp till 4 års fängelse och ett brottsregister i 10 år. Jag/vi blev efterlysta av Interpol.

Men alternativet att placera barn i giriga vidriga familjehem är ofta värre. Mitt barn mår bra idag och är så tacksam att jag räddade. Hjälp dem istället.
  • Tage Tyrann
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-21 19:23:57 följande:

Usch vilket språk. Det låter inte som en hälsosam miljö för ett barn att växa upp i. Det är nog bra att den biologiska mamman försvunnit med sitt barn. Man ska skydda sin familj.
  • Anonym (Mamman)
    Tage Tyrann skrev 2021-02-22 06:35:04 följande:

Usch vilket språk. Det låter inte som en hälsosam miljö för ett barn att växa upp i. Det är nog bra att den biologiska mamman försvunnit med sitt barn. Man ska skydda sin familj.

Exakt!!
  • Anonym (Sanna)

Haha snälla nån. Ena mamman är så värdelös att hon rymmer med sina barn när hon är så dålig mamma att barnen får lvu. En annan är så värdelös att den måste sitta å försöka trycka ner nån annan, som att man skulle bry sig vad en anonym fegis skriver. Den tredje har också rymt med sina barn. Normalt, stabilt. Bra föräldrar.

Det fanns en anledning till att barnen inte skulle bo med dig men du är så självisk att du hellre har barnen själv. Hoppas dom är hos någon där de är trygga nu. Föräldrar ska inte ha barn om man inte kan ta hand om dom. Är glad att soc finns. Dom har hittat barnen nu iallafall och dom kommer få bo här medans mamman och styvpappan förhoppningvis åker in på några år. Tacksam för att socialtjänst finns. Man behöver bara gå in och läsa vad människor här på familjeliv skriver, för att verkligen uppskatta att LVU finns. Tack ni som gav mig svar på det jag ville ha. Ha det fint allihop :)

Svar på tråden Rymt med barn som har lvu