• Tage Tyrann

Rymt med barn som har lvu

Intressant familj ni verkar vara. Anmäla systern till socialen och försöka få tvångsvårdnad av barnen.

Undrar vad du gav henne för kreativt i julklapp, en kula i ryggen?
    Du måste vara årets syster du...

• Tage Tyrann
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-21 18:58:05 följande:

Jo du själv kanske tycker att barn ska bli sexuellt utnyttjade, misshandlade mm. Eller att man ska stå och se på när de mår sämre och sämre & blir lämnade ensamma hemma. Av detta lilla jag skrivit så har du tydligen hela bilden av familjen. ????????

Och plötsligt var det frågan om sexuellt utnyttjande. Man tycker ju att du skulle ha kommit ihåg en sån liten detalj i din trådstart som bara handlade om att systern inte kunde ta ansvar?
  • Tage Tyrann
    Anonym (E) skrev 2021-02-21 19:09:34 följande:
    Varför måste TS skriva exakt allt när det inte är relevant? Man får inte LVU pga strunt (extrema undantagsfall kanske). TS nämner också före ditt svar att barnen rymt x antal gånger till dom och att det är anmält från flera håll inklusive läkare.
    Man kan inte "få" nått som heter LVU. Det är för mycket lösa trådar i ts historia.
  • Tage Tyrann
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-21 19:23:57 följande:

Min fråga var om hon begick något brott. Inte har väl jag någon som helst skyldighet att förklara exakt vad mamman och den hon bor med har gjort emot barnen? Det är ju du som börjar jiddra här om mig och min familj fast du inte har någon koll på ett skit?

Usch vilket språk. Det låter inte som en hälsosam miljö för ett barn att växa upp i. Det är nog bra att den biologiska mamman försvunnit med sitt barn. Man ska skydda sin familj.
Svar på tråden Rymt med barn som har lvu