Hoppas2022 skrev 2021-04-18 09:05:05 följande:
Min cykel verkar vara fortsatt ur fas. Jag fick starkt streck på äl-test idag och är nu på CD 7. Har äl känningar och känns som äl blir imorgon. Vad jag läst så är det för kort tid för att ägget ska växa till sig och kunna befruktas men samtidigt har jag läst om folk som blir gravida direkt efter mens. Så vi får väl hoppas ändå. Bara jobbigt att man har en cykel på 21-23 dagar nu från att alltid haft 28 dagars och ibland 30. Aldrig haft mindre än 28 dagar. Någon här som blivit gravid tidigt i cykeln? Eller känner någon som blivit det?
Jobbigt när kroppen strular. Min cykel kan ibland ?balla ur? har händer någon gång då och då att mensen plötsligt kommer på dag 21-23 och nästkommande typ 23-24 för att sedan vara tillbax på 28-29 som är ?vanligast? för mig. Jag har dock ingen aning om exakt när jag hade äl då eftersom det inte varit i samband med att vi planerar en graviditet. Men har i vilket fall inte haft svårt att bli gravid när vi väl försökt. Va inte svaret på dina frågor men mer att den kanske rätar till sig igen. Har din cykel krånglat länge?