• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • lottizm

Åh så roligt med ett plus till, grattis!

Och kan bara instämma i att tiden går fruktansvärt långsamt och att man blir minst sagt otålig och frustrerad. Jag tror att äl har varit nu iaf, haft högre temp två dagar i rad så det ser lovande ut. Nu blir det en ny seg väntan bara till nästa helg, minst, innan det går att veta hur det gick. Tålamodet är sådär :p

• Anonym (Försökmednr2)
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 10:28:06 följande:

Fick konstaterat 100% idag med clearblue digital på bim-4.

Hoppas turen i listan håller i sig, tre på rad nu!

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn

1/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

3/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

Stort grattis! Vad kul! :D
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-21 12:22:04 följande:

Fått positivt på dessa testerna 3 dagar i rad nu, börjar tro det är något fel för har fått hemma dom andra stickorna och dom är inte alls positiva.. :(

Kontakta gyn mottagningen så läkaren ska ringa mig nästa onsdag. Är orolig att det är pcos som stökar till det men vi får väl se! Har beställt andra test som tydligen ska vara bäst.om man har pcos så får se, hoppas fortfarande att det är ÄL!

Hur går det för dig?

Okej, vad knepigt! Men stirra dig inte blind på testerna. Jag har läst hur många som helst som inte ens fått positivt och sedan blivit gravida ändå. Kan vara så att du har flera dagar som du har positivt för att ägget inte släppt än. Jag håller tummarna såklart att det släpper och att du får ditt plus snart.

Nej, det går inte bra alls.. Jag har fortfarande mensvärk dagligen och ingen mens i sikte. Avvaktade förra veckan då jag var helt säker på att nu kommer mensen. Ammar mindre och har haft sån fruktansvärd mensvärk samt craving på choklad. Som jag alltid fått innan mens tidigare. Men nej, ingen mens. Och nu har vi bestämt att avvakta med att försöka bli gravida då det blir så dumt med jobb osv. Jag ska börja jobba i början på oktober igen och ska söka nytt och vill då ha en fast tjänst innan jag blir gravid. Så vi har bestämt att vi bara kör oskyddat fram tills april är slut. Händer det så händer det och gör det inte det så avvaktar vi tills jag har fått nytt jobb. Känns jättetråkigt men det får tyvärr bli så :( men hoppas att jag ska få bli gravid iår iallafall. Kommer fortsätta följa detta forum så får jag se när det blir dags för oss :)

Ursäkta långt svar haha!
  • Gasellen87
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 10:28:06 följande:

Fick konstaterat 100% idag med clearblue digital på bim-4.

Hoppas turen i listan håller i sig, tre på rad nu!

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn

1/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

3/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

Va roligt! Stort grattis! Kul att flera redan plussat.
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-04-21 13:18:42 följande:

Okej, vad knepigt! Men stirra dig inte blind på testerna. Jag har läst hur många som helst som inte ens fått positivt och sedan blivit gravida ändå. Kan vara så att du har flera dagar som du har positivt för att ägget inte släppt än. Jag håller tummarna såklart att det släpper och att du får ditt plus snart.

Nej, det går inte bra alls.. Jag har fortfarande mensvärk dagligen och ingen mens i sikte. Avvaktade förra veckan då jag var helt säker på att nu kommer mensen. Ammar mindre och har haft sån fruktansvärd mensvärk samt craving på choklad. Som jag alltid fått innan mens tidigare. Men nej, ingen mens. Och nu har vi bestämt att avvakta med att försöka bli gravida då det blir så dumt med jobb osv. Jag ska börja jobba i början på oktober igen och ska söka nytt och vill då ha en fast tjänst innan jag blir gravid. Så vi har bestämt att vi bara kör oskyddat fram tills april är slut. Händer det så händer det och gör det inte det så avvaktar vi tills jag har fått nytt jobb. Känns jättetråkigt men det får tyvärr bli så :( men hoppas att jag ska få bli gravid iår iallafall. Kommer fortsätta följa detta forum så får jag se när det blir dags för oss :)

Ursäkta långt svar haha!

Ja så kan det ju vara hmm.., jobbigt när det ska vara så osäkert allt man vill bara ha ett tydligt svar!

Men då stackare :( usch inte alls kul att gå runt med mensvärk dagligen! Och när det verkligen känns som mensen kommer men så gör den inte det, det är galet irriterande!

Men kanske att det ändå är påväg om du nu ammar mindre? Och mer värk och så på det? Håller tummarna iaf!

Jag förstår, är ju viktigt att allt runtomkring också ska klaffa! Klart du ska vara kvar här! Bebisarna som föds nästa år håller precis på att bli gjorda haha så är ju långt tid kvar och stor chans att du ändå får syskon till nästa år <3
  • ugglans

Har beställt hem ägglossningstest jag tänkte börja med så småningom. Hur långt efter mens är rimligt att börja testa?

• LinaJ87
    ugglans skrev 2021-04-21 21:37:03 följande:

Har beställt hem ägglossningstest jag tänkte börja med så småningom. Hur långt efter mens är rimligt att börja testa?

Om du tidigare haft en regelbunden cykel på cirkus 28 dagar rekommenderas att börja cykeldag 11 (om mitt minne inte helt sviker mig nu).
  • Hoppas2022
    ugglans skrev 2021-04-21 21:37:03 följande:

Beroende på hur din cykel brukar vara så hade jag börjat testa fyra dagar innan beräknad äl eller så fort du får symtom på äl (ifall du brukar ha det).

Jag började testa redan på CD 5, mest för att jag kände av äl och fick ett starkt utslag på CD 7. Tror dock att kroppen bestämde sig för att avbryta försöket på äl eftersom alla äl symtom abrupt försvann på CD 8. Annars brukar jag få väldigt ont i äggstocken när ägget släpper. Idag på CD 11 har jag ett nytt och betydligt starkare test :D antagligen riktig äl för min del imorgon eller lördag på CD 12 eller 13.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-21 16:16:34 följande:

Ja så kan det ju vara hmm.., jobbigt när det ska vara så osäkert allt man vill bara ha ett tydligt svar!

Men då stackare :( usch inte alls kul att gå runt med mensvärk dagligen! Och när det verkligen känns som mensen kommer men så gör den inte det, det är galet irriterande!

Men kanske att det ändå är påväg om du nu ammar mindre? Och mer värk och så på det? Håller tummarna iaf!

Jag förstår, är ju viktigt att allt runtomkring också ska klaffa! Klart du ska vara kvar här! Bebisarna som föds nästa år håller precis på att bli gjorda haha så är ju långt tid kvar och stor chans att du ändå får syskon till nästa år <3

Ja, jag kan ju alltid hoppas att den är på g. Men nu känns det ju struntsamma eftersom vi valt att avvakta. Men kan ju vara skönt att få tillbaka den och få den i rullning iof.

Det har du rätt i, tack för uppmuntran <3
  • ugglans
    LinaJ87 skrev 2021-04-22 06:18:10 följande:

Om du tidigare haft en regelbunden cykel på cirkus 28 dagar rekommenderas att börja cykeldag 11 (om mitt minne inte helt sviker mig nu).

Hoppas2022 skrev 2021-04-22 08:22:31 följande:

Beroende på hur din cykel brukar vara så hade jag börjat testa fyra dagar innan beräknad äl eller så fort du får symtom på äl (ifall du brukar ha det).

Jag började testa redan på CD 5, mest för att jag kände av äl och fick ett starkt utslag på CD 7. Tror dock att kroppen bestämde sig för att avbryta försöket på äl eftersom alla äl symtom abrupt försvann på CD 8. Annars brukar jag få väldigt ont i äggstocken när ägget släpper. Idag på CD 11 har jag ett nytt och betydligt starkare test :D antagligen riktig äl för min del imorgon eller lördag på CD 12 eller 13.

Första försöket efter p-piller stopp så det är jättesvårt att veta hur min cykel kommer bli. Men då kanske det är bäst att testa ca CD 10 kanske?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022