Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-04-21 13:18:42 följande:
Okej, vad knepigt! Men stirra dig inte blind på testerna. Jag har läst hur många som helst som inte ens fått positivt och sedan blivit gravida ändå. Kan vara så att du har flera dagar som du har positivt för att ägget inte släppt än. Jag håller tummarna såklart att det släpper och att du får ditt plus snart.
Nej, det går inte bra alls.. Jag har fortfarande mensvärk dagligen och ingen mens i sikte. Avvaktade förra veckan då jag var helt säker på att nu kommer mensen. Ammar mindre och har haft sån fruktansvärd mensvärk samt craving på choklad. Som jag alltid fått innan mens tidigare. Men nej, ingen mens. Och nu har vi bestämt att avvakta med att försöka bli gravida då det blir så dumt med jobb osv. Jag ska börja jobba i början på oktober igen och ska söka nytt och vill då ha en fast tjänst innan jag blir gravid. Så vi har bestämt att vi bara kör oskyddat fram tills april är slut. Händer det så händer det och gör det inte det så avvaktar vi tills jag har fått nytt jobb. Känns jättetråkigt men det får tyvärr bli så :( men hoppas att jag ska få bli gravid iår iallafall. Kommer fortsätta följa detta forum så får jag se när det blir dags för oss :)
Ursäkta långt svar haha!
Ja så kan det ju vara hmm.., jobbigt när det ska vara så osäkert allt man vill bara ha ett tydligt svar!
Men då stackare :( usch inte alls kul att gå runt med mensvärk dagligen! Och när det verkligen känns som mensen kommer men så gör den inte det, det är galet irriterande!
Men kanske att det ändå är påväg om du nu ammar mindre? Och mer värk och så på det? Håller tummarna iaf!
Jag förstår, är ju viktigt att allt runtomkring också ska klaffa! Klart du ska vara kvar här! Bebisarna som föds nästa år håller precis på att bli gjorda haha så är ju långt tid kvar och stor chans att du ändå får syskon till nästa år <3