• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hoppas2022
    Magdalena88 skrev 2021-04-11 10:31:24 följande:

Hej alla, tänkte också hoppa in här. Fick missfall i januari i vecka 12. Har varit såååå tufft att komma över och samtidigt har min cykel blivit helt utflippad. Fått en ägglossning på 3 månader. Och idag kom mensen igen.

Nu hoppas jag så mycket att det tar sig snart. Blir tredje barnet. Har två på 3 och 6 år.

Beklagar missfallet, hoppas det går vägen för dig nu!
  • mandy93

Hej!

Jag hoppar också in här. Har läst lite i tråden och håller tummarna för alla!

Jag har en dotter född september 2020 (5 veckor tidigt). Vi planerar barn rätt tätt och har tänkt börja nu till sommaren. Jag har helammat fram till för några veckor sen då hon börjat käka fast föda. Fick en första blödning 1/4 och hoppas att det här innebär att mensen är på gång igen. Hade ägglossningskänningar ca 2 veckor innan. Hade tidigare en menscykel på 27-29 dagar.

Vi hoppas bli gravida i augusti/september så att det blir en vår/tidig sommarbebis då jag är lärare och vill nyttja sommarlovet haha.

• Ik96
    mandy93 skrev 2021-04-11 15:14:39 följande:

Hej!

Jag har en dotter född september 2020 (5 veckor tidigt). Vi planerar barn rätt tätt och har tänkt börja nu till sommaren. Jag har helammat fram till för några veckor sen då hon börjat käka fast föda. Fick en första blödning 1/4 och hoppas att det här innebär att mensen är på gång igen. Hade ägglossningskänningar ca 2 veckor innan. Hade tidigare en menscykel på 27-29 dagar.

Vi hoppas bli gravida i augusti/september så att det blir en vår/tidig sommarbebis då jag är lärare och vill nyttja sommarlovet haha.

Välkommen hit! Vad kul att få följa dig också! :)
  • mape92

Hej alla! Lite hastigt och lustigt så har vi nog (tror jag) bestämt att jag ska sluta med p-piller nu och börja försöka med ett syskon till vår son som föddes mars 2019. Jag har på sista tiden blivit heeelt bebisgalen och läser alla trådar jag kan. Men samtidigt så är jag så sjukt rädd för hur det ska bli med två barn, får vi plats i huset? Vad kommer sonen tycka om ett syskon? Hur kommer jag må? Men mestadels längtar jag efter att bli gravid :) Vet inte när jag kommer ha BIM eller ägglossning då jag precis slutat ta mina piller. 

• Gasellen87

Va kul att det är så många som börjar hitta hit :) jag är fortfarande lika velig men nu är sambon ( som tidigare varit lite tveksam till fler barn) verkligen sugen på en liten fyra, så nu väntar jag in mens om ca 1 vecka och sedan kör vi och hoppas på bebis framåt nästa år.

Hej alla, tänkte också hoppa in här. Fick missfall i januari i vecka 12. Har varit såååå tufft att komma över och samtidigt har min cykel blivit helt utflippad. Fått en ägglossning på 3 månader. Och idag kom mensen igen.

Nu hoppas jag så mycket att det tar sig snart. Blir tredje barnet. Har två på 3 och 6 år.

Beklagar ditt missfall, vet hur det känns. Jag fick ett ma i v 13 som upptäcktes på kub när jag var gravid med det som skulle blivit får första. Hoppas din cykel rättar till sig snart och att ni får en lyckad graviditet.
  • Gasellen87
    mape92 skrev 2021-04-12 09:52:00 följande:

Hej alla! Lite hastigt och lustigt så har vi nog (tror jag) bestämt att jag ska sluta med p-piller nu och börja försöka med ett syskon till vår son som föddes mars 2019. Jag har på sista tiden blivit heeelt bebisgalen och läser alla trådar jag kan. Men samtidigt så är jag så sjukt rädd för hur det ska bli med två barn, får vi plats i huset? Vad kommer sonen tycka om ett syskon? Hur kommer jag må? Men mestadels längtar jag efter att bli gravid :) Vet inte när jag kommer ha BIM eller ägglossning då jag precis slutat ta mina piller. 

Välkommen! Och va spännande att påbörja resan mot syskon. Jag gick i samma tankar men allt gick bra. Jag mådde väldigt dåligt de första månaderna men de gick bra ändå. Och kan säga att syskon den finaste gåvan jag givit mina barn, den glädjen de har av varandra är så fin. Visst blir de bråk osv men de goda överväger. Hur bor ni idag?

Hoppas din äl kommer igång direkt och att din cykel blir som ?vanligt? snabbt.
  • mape92
    Gasellen87 skrev 2021-04-12 10:58:26 följande:
    Välkommen! Och va spännande att påbörja resan mot syskon. Jag gick i samma tankar men allt gick bra. Jag mådde väldigt dåligt de första månaderna men de gick bra ändå. Och kan säga att syskon den finaste gåvan jag givit mina barn, den glädjen de har av varandra är så fin. Visst blir de bråk osv men de goda överväger. Hur bor ni idag?

Hoppas din äl kommer igång direkt och att din cykel blir som ?vanligt? snabbt.
    Vi bor i hus idag men bara två sovrum på entreplan och ett rum i källaren. Men tänker att barnen får dela rum sen. Vi vill gärna ha barnen på samma plan som oss.

Med sonen fick jag en "riktig" mens efter piller stoppet innan jag blev gravid. Så hoppas att det går lika fort för kroppen igen nu :) 
  • Anonym (Försökmednr2)

Välkommen hit!

Jättetråkigt att höra om missfallet :( hoppas att det ordnar upp sig med mensen och det tar sig snart :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    mandy93 skrev 2021-04-11 15:14:39 följande:

Hej!

Välkommen!

Vad roligt att se att det är fler som vill ha tätt! Jag fick också en son i september och vi önskar också ha tätt men jag inväntar fortfarande mens. Drar det ut för länge på tiden så kommer vi få avvakta.

Får jag fråga hur mycket du ammar nu? Jag skulle vilja dra ner på min amning så jag får tillbaka min mens. Hur mycket äter din dotter, alltså i mat?

Håller tummarna att det var mensen och att din cykel snabbt hittar tillbaka :)
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-04-12 09:52:00 följande:

Jag känner verkligen igen mig i den här oron och samtidigt har jag total bebisfeber :) Hoppas det blir plus för oss alla snart :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022