• Hadt

Vi som planerar syskon 2022

Ändrar min BIM nu :)

Dec.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (1a förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (3e förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

Jan.

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

2/6 Lucifer91 - ? år (första försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 ik96 - 25 år (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

4/6 Försökmednr2 - 30 år (första riktiga försöket) ett barn

5/6 mamma8212 38 år (första försöket) tre barn

7/6 mangelica - 29 år (första försöket) 5 barn

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

13/6 muffins88 - 33 år (andra försöket) ett barn

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

19/6 lottizm - 36 år (tredje försöket) två barn

29/6 Hoppas2022 - 37 år (fjärde försöket) tre barn

30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

• Hadt
    ugglans skrev 2021-06-01 20:53:53 följande:

Yey! Grattis till detta! Då vet vi vad du kommer ha för dig de kommande dagarna ;)

Tack! :) haha eller hur ;) vi fick till det igår men nu när jag visade testet för sambon så fick han lägligt nog ont i magen.. så får väl se om idag men annars imorgon så!! Han kände prestationsångest direkt haha stackaren.
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-01 21:41:06 följande:

Okej, vad skönt! Det är kul när man kan hjälpas åt! Jag ska kämpa på i sommar så får vi se hur det blir.

Ja, men jag såg längre ner att du fick fast smiley!!! Yay!! Sååå himla glad för din skull!! Äntligen säg!! Nu är det bara att köra på och så hoppas vi på plus om två veckor ;)

Ja lite roligare att komma ut med vagnen nu också när vädret blir bättre :) bästa när man kan förena nytta med nöje! :)

Ja men herregud äntligen!! Dag 8 med blinkande och då blinkade den imorse också! CD21 idag! Så nu hoppas jag bara också att ett ägg faktiskt släpper och det tar sig :)

Kommer nog inte testa mer nu, har ju andra tester men nej jag gör nog bäst i att låta bli! Och sku det vara som förra cykeln att jag får en massa flytningar igen så testar jag nog ifall det är så att kroppen gör ett nytt försök annars får jag nog bara acceptera att det är ägglossning nu för att stilla mitt huvud haha!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-02 00:01:57 följande:

Ja, men exakt! Jag fick ju också äl på cd 21 haha! Håller alla tummar och tår för dig nu! Haha jaa försök låta bli, det är det bästa :)

Haha vad kul att det blev samma cd! :)

Nu är det bara den lååånga väntan i 2 veckor, känns som man inte gör något annat än att vänta! Det är få dagar man kan göra något själv haha.

Tog faktiskt nya ÄL test idag! Testberoende jag vet men var tvungen att bekräfta ägglossningen fast jag vet att peaken kunde redan ha försvunnit men tog ett vanlig digitalt (rosa) och en vanlig sticka. Och båda blev positiva! Digitala gav glad gubbe :)

Så nu känns det lugnare och mer bekräftat så NU behöver jag inte testa mer haha!

• Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-02 20:07:45 följande:

Jaa men eller hur! Jaa jag förstår dig, det är. Mycket väntan :/ men förhoppningsvis går det fort <3

Haha jag var ju likadan!! Skönt att du känner så! Fick ni till det igår då?

Ja igår och idag! Sa till mannen att nu är det ett 3 dagars maraton som gäller men får se om det Går imorgon också, var tufft idag haha!
  • Hadt
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-02 21:00:30 följande:

Härligt! Lite så är det för mig också fast jag får inte ens nån blinkande gubbe utan direkt från ring till fast gubbe. Eller varit så sen vi fick vår första, innan dess fick jag blinkande också.

Håller tummarna att det tar sig för er nu då :)

Spännande hur det kan vara! Och att det kan hoppa så snabbt från ingenting! :)

Tack snälla <3

Hur Går det för dig, har du lång cykel?
  • Hadt

Någon som har koll på ÄL smärta?

Haft lite molvärk igår och när jag och mannen låg så fick vi pausa och försöka med andra ställningar för det gjorde så fruktansvärt ont! Haft väldigt ont sen dess igår och nu när vi låg igen så gjorde det ont igen :( och massa nu efteråt och illamående och lite yrsel.

Tänkte först på cysta och att han kom åt tappen men smärtan minskar inte och sitter mest till höger nertill.

Har försökt läsa om ÄL smärta och det verkar stämma in? Tog ju också rosenrot i denna cykeln som jag förstått har hjälpt många med att ÄL blir mycket tydligare och kraftfullare, kanske är det så?

Blir bara orolig, vill såklart att det ska vara ÄL men man blir ju lite orolig att det är något annat..

Någon som haft liknande?

• Hadt
    ugglans skrev 2021-06-02 22:11:22 följande:

Jag hade också denna smärta. Läst att ägglossningen efter man fött barn kan kännas mer än före. Tror jag är en av dem som har det så. Kanske du också då?

Ja kan ju vara! Jobbigt men samtidigt är det tydligt att man har ägglossning isåfall. Förhoppningsvis lugnar det sig efter några cykler.
    Emmissss skrev 2021-06-02 22:28:38 följande:

Jag hade likadant när vi försökte bli gravida förra gången. Sen när jag började med p-piller igen efter graviditeten hade jag smärtor i ca 14 dagar. Nu när jag slutat med ppiller har det blivit bättre & jag har inte ens mensvärk denna gång! Helt otroligt, utretts för endomterios och alltid haft svåra smärtor.

Efter graviditeten var det ett helvete. Men nu har det blivit mycket bättre. Vet inte om det är bra eller dåligt hehe. Men brukar känna av ÄL väldigt tydligt.

Usch så jobbigt med såna smärtor!! Mig har dom också funderat på endometrios men dom har aldrig varit inne och verkligen kollat.

Men skönt att det blivit bättre! Tror inte det är något dåligt :)
    mamma8212 skrev 2021-06-02 23:04:03 följande:

Jag känner min äl väldigt väl, nästan värre än mensvärk ungefär och oftast ena sidan. Jag kan också vara väldigt öm vid sex, kommer han åt fel så gör det jätteont. Tror tappen blir känslig. Nu såhär efter äl känner jag inget vid sex.

Intressant! Känns som det kan vara något sånt! Alltid haft extremt mycket mensvärk men aldrig vid ägglossning så det är helt nytt. Haft en cysta som spruckit innan men känns inte igen tycker jag men svårt att avgöra själv såklart.

Känns ju dumt biologiskt att det ska göra ont vid ägglossning haha!
    Hoppas2022 skrev 2021-06-02 23:31:18 följande:

Ja det låter som äl smärta. Jag brukar börja bli öm dagar innan äl sen ökar den smärtan och får mer och mer ont fram till ägget släpper. Rosenrot gör smärtan värre för mig.

Det är intressant att det ändå verkar rätt vanligt, känns betryggande men jobbigt ändå såklart. Inte haft ont förr vid ägglossning så kan gissa att det är för rosenroten. Vet inte om det är positivt eller negativt, tufft med det onda men annars så är det ju väldigt tydligt att man har ägglossning..
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-06-03 06:16:20 följande:

Fick så fruktansvärt mycket mensvärk så kunde inte sova, gick upp och tog ett test..

Jag ser!! :D
  • Hadt
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-03 06:35:05 följande:

Har i regel ganska kort cykel så om det tog sig är Bim 9/6 brukar ligga på 26-27 dagar.

Emellanåt inbillar jag mig att jag redan har symptom men kan också vara det varma vädret som gör det. Och att jag ätit saker som kan göra magen uppblåst.

Iom att jag va så säker på att jag missat äl denna månaden flyttade jag mitt datum i BIM-listan till nästa månad direkt men hoppas på att jag får ändra tillbaka igen :)

Inte upplevt äl-smärtor på det sättet själv men har läst mycket om det och det låter väldigt likt hur du upplever det nu. Om det försvinner inom nån dag eller två så är det säkert äl du känner. Vet de som haft svårt att få till ett barn för att det varit så smärtsamt att sexa just de fertila dagarna.

Ja man känner ju efter extra mycket nu så varje liten sak kan ju vara ett grav symtom också! Svårt att urskilja! Men hoppas att det är en grav för dig :)

Håller tummarna att du får ändra tillbaka ditt datum <3

Ja jag lutar åt att det är ÄL smärtor, men svårt när det är helt nytt! Gör ont idag med men mycket mindre men får se, kan ju öka igen förstås. Får hoppas på det bästa för då har vi gjort allt vi kunnat :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022