Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

Vi som planerar syskon 2022

Emmissss skrev 2021-07-02 10:28:42 följande:

Tänkte uppdatera er lite (hoppas ni orkar höra)

Nu är det 5 dagars sedan min bim och jag har än en gång slutat blöda. Har dock kraftig mensvärk sedan i lördags. Först blödde jag på bim (precis som i min förra grav) sedan avtog allt och det var då jag testade mig. Började blöda klarrött i onsdags (dag 3) sen slutade det & sen igår kväll igen & inget idag.

BM sa igår på telefonen "du har ett pågående missfall" idag fick jag tag på kvinnokliniken på sjukhuset. Hon viftade inte bort det utan sa att "du är antagligen gravid!" Nu ska jag vänta EN VECKA innan de kan se om det är något eller ej. En vecka av osäkerhet. Går runt med binda för det närsomhelst kan börja blöda mer.

Först stress att "oj! Blev vi gravida såhär fort!?" Sen stress över hur lång tid kommer detta pågå? När är kroppen återställd eller är det så att vi fortfarande är gravida???

Jag har ju skrivit i gruppen att jag sökt jobb och hade som mål att byta nu efter min mammaledighet i augusti. Tror ni inte att de ringer igår från ett företag jag hade intervju med i januari om en annan tjänst. Så på måndag har jag jobbintervju igen. Det kortet hade jag helt lagt bort. Så då.. ska jag sitta där o vara bara jag, inte veta om jag är gravid eller inte. Ja vad gör man liksom?

Jobbigt att gå och inte veta om man är gravid eller inte, jag hoppas att du är gravid trots blödningarna! Angående jobb så förstår jag precis hur knivigt det är när man eventuellt är gravid. Jag har varit på intervjuer nu under våren/sommaren och jag får mycket skuld och skamkänslor kring att eventuellt vara den som ställer till det om de anställer mig. Egentligen så ska det ju inte spela någon roll men svårt det där.
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-07-06 07:44:21 följande:

Efter 4 clearblue digital felmeddelande fick jag äntligen ett svar. Det är ett missfall, mitt första missfall. Vad gör man nu? Hur länge "ska" man blöda?

Igår hade jag min jobbintervju, med tramadol & Alvedon satt jag där framför datorn och försökte se mående och glad ut. Jag tyckte det kändes som det gick bra. De pratade om första september. Skulle få svar denna vecka, allt samtidigt som vanligt. Nu vill jag bara sluta småblöda så vi kan njuta av semestern tillsammans.

Hoppas ni mår bra alla här inne och stort lycka till denna sommar! Kom ihåg - det kan ändra sig snabbt!

Beklagar missfallet :( hoppas verkligen du får jobbet!
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-07-08 07:22:15 följande:

Har haft lite illamående flera dagar i rad efter frukost men inte hållt i sig så länge. Har också kunnat må jätteilla och blivit spyfärdig om jag tänkt på mat. Men tror mer att det kan bero på värmen. Är extremt känslig mot värme efter min första graviditet. Har BIM på måndag, men då ska jag och sonen åka upp till mamma över veckan. Så är lite inne på att inte ta med mig något test och istället vänta ut mensen. Och då testa när jag kommer hem om inte mensen kommer. Hur tänker ni andra som har BIM snart :) Är ju så spännande. Känner mig lite mer chill denna månad och kommer nog bli förvånad om det blir nått :P Prickade in ägglossningen bra denna månad. 

Så spännande :) Jag hade testat innan jag åker iväg. Tänker att det kan vara skönt att veta så man slipper lägga energi på att undra när man är bortrest. Hoppas illamåendet beror på graviditet :)
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-07-09 14:57:07 följande:

JAG FICK JOBBET! Idag har jag skrivit på min nya anställning! Börjar förhoppningsvis första september om min nuvarande arbetsgivare vill släppa mig.. Alltid spännande med olika uppsägningstider.

Inatt var jag uppe och hade så ont i magen. Har fortfarande lite blödningar från missfallet men hoppas att kroppen snart är återställd.

Stort grattis till jobbet :D

Har du gjort vul? Tänker så det inte är ett utomkvedshavandeskap? Min syster dog nästan av det så jag tänker att det är viktigt att kolla om man har mycket ont i magen.
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-12 08:35:22 följande:

Flera som har bim snart! Några känningar? Själv har jag fortfarande molvärk efter vad jag tror var min äl. Dock inte säker, kanske är att kroppen försöker äl men att det inte går och därför jag har molvärk fortfarande? Återstår att se :)

Mystiskt det där med din äl. Även jag har en märklig månad här. Jag har haft lite milda äl symtom i en vecka och borde ha äl senast på onsdag. Men mina äl test är totalt blanka. Syns bara ett svagt rosa streck som knappt är synbart. Jag brukar ha starkare och en stegring, särskilt dagarna innan äl. Så nu återstår det att se om det blir någon äl denna månad. Har svårt att föreställa mig att testet blir positivt imorgon men vi får se.
  • Hoppas2022

Så här blankt är mitt äl test. Brukar ha svaga streck två tre dagar innan äl men aldrig haft så här svaga, detta är svagare än mina RFSUs spökstreck. Och har aldrig haft äl senare än CD 15/16 (är på CD 13 nu). Märkligt är det, får se om det blir någon äl denna månad? Jag har inte tagit bidrottninggele på CD 1-7 eftersom jag var bortrest och glömde dem hemma så det kan vara därför. Denna sista veckan har jag även tagit många Ipren eftersom jag haft ont i musklerna i nästan hela kroppen då vi varit aktiva hela dagarna i snart två veckors tid så kanske stressen och ipren som skjuter upp eller får äl att utebli denna månad? Vi får se men känns tråkigt att ingen äl i sikte.

• Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-13 11:44:12 följande:

Hur ser det ut idag? Några känningar att det är på gång? :)

Det blev en liten stegring idag så förhoppningsvis blir det positivt imorgon då och äl på torsdag :) Var lite ovanligt med sen äl men huvudsaken är att det kommer. Har dock inga symtom som jag brukar ha men är väldigt trött efter två veckors stress! Det kan säkert påverka kroppen.

• Hoppas2022
    lottizm skrev 2021-07-13 13:49:32 följande:

Spännande med bim på gång för flera snart! Tror ni att det stämmer som det ?sägs? att fler blir gravida på sommaren för att man är ledig och kopplar av, eller är det för att man har tid att ligga mer? :p

Jag vet inte när jag hade äl? NC säger cd11 just nu men det är ju supertidigt. Jag tror på cd16. Så bim kan vara allt mellan Tors-tis typ. Jag har hoppet uppe så länge tempen är uppe, men inga känningar alls än.

Jag läste att en orsak till fler graviditeter under sommaren var på grund av bättre nivåer av vitamin D i kroppen. Säkert beror det på ledighet med med tanke på mindre stress och mer tid för varandra. Dock för min del innebär ledigheten bara massa stress hittills xD Ska varva ner nu en vecka sen blir det två nya veckor med stress, har så mycket uppbokat!
  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-13 15:08:28 följande:

då kommer vi ha ägglossning samtidigt.

håller tummarna för oss då !

Kul :) håller tummarna för oss :)
  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-13 15:11:44 följande:

har en man som inte är kåt över huvudtaget

och när vi har sex kan han inte komma p g a prestationsångest

lite jobbigt när ägglossningen börjar närma sig och han bara skiter i vilket?!?

Ge honom lite zink och rosenrot :) en tablett av varje om dagen :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022