Hoppas2022 skrev 2021-03-24 22:07:28 följande:
Så kul, det ger mig hopp, jag är med lärare :) Har nyligen börjat söka jobb men inte fått komma på en intervju ännu. Så jag är redan orolig och en graviditet ovanpå det så blir man ännu mer orolig. Jag tänkte börja jobba först i augusti så jag har ju tid på mig att hitta ett jobb. Jag resonerar även som så att om jag blir gravid och inte hinner få jobb så överlever vi ändå. Vist är det jobbigt att leva på mannens lön 1 år men i slutändan är det totalt värt det <3 Men ja man blir ju ändå orolig och tänker mycket fram och tillbaka om man är riktigt klok.
Tack för tummarna:) Vi gav faktiskt upp efter 8 år och förlikade oss med att det inte blir fler barn. Så vår sista är på något sätt oplanerad men väldigt efterlängtad <3 Nu hoppas jag på att jag blivit mer fertil på äldre dagar ;) Vill gärna att de är nära i ålder.
Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt. Och som du säger, man klarar sig på mindre om man måste. Jobba ska man ändå göra resten av livet sen, barn kan man bara få en begränsad tid.
Är du nyutbildad eller har du arbetat innan? Jag ska börja jobba is augusti igen. Har tidigare bara arbetat på lågstadiet (förutom idrott som jag haft f-6) men nu ska jag upp på mellanstadiet. Får min ?gamla? klass som då börjar fyran. Spännande men samtidigt nervöst och mycket jobb. Vad har du för årskurser?
Vilket litet mirakel, förstår att ni vill ha syskon nära i ålder. På våra stora skiljer det 2 år ( 8 och 6 blir dem i år) och de har så mycket glädje av varandra även om de såklart bråkar en del oxå ;) hur gamla va era barn?