Gasellen87 skrev 2021-03-24 21:38:44 följande:
Skönt att inte vara ensam i sina tankar. Jag är en riktig tänkare och hatar det vid tillfällen som dessa. Jag är oxå så rädd att inte lyckas bli gravid eller få behålla det om det blir något. Jag har blivit gravid relativt snabbt alla gånger men är ständigt orolig att det ska vara för sent, inte gå osv. Beundrar verkligen din styrka, 10 år är lång tid. Så starkt att inte ge upp. Håller verkligen tummarna för att det går bra och snabbt för er denna gång.
På tal om jobb så var jag höggravid med första barnet när jag fick min nuvarande anställning. Jag arbetar som lärare och var skeptisk till att skicka in en ansökan ens men jag fick komma på intervju och fick jobbet. ( pendlade 6,5 mil enkel väg tidigare och kändes inte bra att fortsätta med det efter föräldraledigheten) så fick börja efter 1,5 år senare när dottern blivit större. Hoppas de löser sig för dig oxå isf.
Så kul, det ger mig hopp, jag är med lärare :) Har nyligen börjat söka jobb men inte fått komma på en intervju ännu. Så jag är redan orolig och en graviditet ovanpå det så blir man ännu mer orolig. Jag tänkte börja jobba först i augusti så jag har ju tid på mig att hitta ett jobb. Jag resonerar även som så att om jag blir gravid och inte hinner få jobb så överlever vi ändå. Vist är det jobbigt att leva på mannens lön 1 år men i slutändan är det totalt värt det <3 Men ja man blir ju ändå orolig och tänker mycket fram och tillbaka om man är riktigt klok.
Tack för tummarna:) Vi gav faktiskt upp efter 8 år och förlikade oss med att det inte blir fler barn. Så vår sista är på något sätt oplanerad men väldigt efterlängtad <3 Nu hoppas jag på att jag blivit mer fertil på äldre dagar ;) Vill gärna att de är nära i ålder.