Vi som planerar syskon 2022
Hur gick det denna månad? Har du plussat? :)
Hur går det för dig?
Hur gick det denna månad? Har du plussat? :)
Hade bara ett gammalt test hemma som gick ut för 4 månader sedan, testade med det i måndags men vågar inte lita på det. Köpte ett nytt igår men har inte testat ännu. Hade ljust rosa spottings förra veckan så trodde mensen va på ingång eller alternativt ett tidigt missfall. Men de försvann sen.. samma i min förra graviditet. Så vågar inte hoppas, så påfrestande att ha småblödningar.
Hur går det för dig?
J
Jag har plussat helt utan planering. Sexat 4 gånger denna månad, sist tog det 8 månader för oss.
Nu får vi se om jag slutar småblöda. Båda lika förvånade. Och jag i chock!
Exakt. Minns att jag trodde jag fått mens förra gången men kommer inte ihåg om jag blödde flera dagar. Medel måndag (mensdagen) och sen bara ytterst lite spottings. Haft så ont så blev chockad när det inte satt igång idag heller. Skulle vaccinera mig halv 11 idag så en kompis sa "du MÅSTE ta ett test"
Har du liknande??
Fattar inte blev det ett plus på testet eller vad menar du med på riktigt? :) Men gud vad bra att du fick hjälp!!! Min sambo satt på nålar under hela julhelgen när jag började blöda (de sa att det var slemproppen) sen kom hon 3 veckor senare.
Ja men dåså vad roligt! :)
Även blödningar nu? Jag har verkligen börjat blöda klarrött nu så vi får se vad det blir. Har även kraftig mensvärk.
Fick upp hoppet igår i och med tempökningen men det hoppet försvann idag.. Verkar inte som att det blev någon ägglossning denna cykeln heller med hjälp av letrozol. Har tagit två dosor nu och ingen av de har funkat. Känns lite tufft.. Kombinerade det med donaferty denna cykeln för att testa men det hjälpte inte heller. Läkaren skrev ut sex dosor till mig men det känns inte så peppande att köra vidare med dem när det inte funkat de två första gångerna..
Fan. Kortvarig lycka. Tror jag har ett pågående missfall. Fy fan vad besviken jag är. Det får inte gå enkelt helt enkelt, såklart.
Jahapp, då sätter vi gång femte försöket. Börjar kännas hopplöst detta. :(
Jan.
12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022
28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022
16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022
18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022
Feb.
20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022
3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022
8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21
15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn
15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022
Mars.
26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022
26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022
28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022
3/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn
5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn
5/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn
6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn
12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn
14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn
21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn
24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn
24/7 Magdalena88- 32 år (femte försöket efter mf) två barn
28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn
28/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn
29/7 88a - 32 år (femte försöket) ett barn
30/7 Ylva - 33 år (tredje försöket) två barn
Tänkte uppdatera er lite (hoppas ni orkar höra)
Nu är det 5 dagars sedan min bim och jag har än en gång slutat blöda. Har dock kraftig mensvärk sedan i lördags. Först blödde jag på bim (precis som i min förra grav) sedan avtog allt och det var då jag testade mig. Började blöda klarrött i onsdags (dag 3) sen slutade det & sen igår kväll igen & inget idag.
BM sa igår på telefonen "du har ett pågående missfall" idag fick jag tag på kvinnokliniken på sjukhuset. Hon viftade inte bort det utan sa att "du är antagligen gravid!" Nu ska jag vänta EN VECKA innan de kan se om det är något eller ej. En vecka av osäkerhet. Går runt med binda för det närsomhelst kan börja blöda mer.
Först stress att "oj! Blev vi gravida såhär fort!?" Sen stress över hur lång tid kommer detta pågå? När är kroppen återställd eller är det så att vi fortfarande är gravida???
Jag har ju skrivit i gruppen att jag sökt jobb och hade som mål att byta nu efter min mammaledighet i augusti. Tror ni inte att de ringer igår från ett företag jag hade intervju med i januari om en annan tjänst. Så på måndag har jag jobbintervju igen. Det kortet hade jag helt lagt bort. Så då.. ska jag sitta där o vara bara jag, inte veta om jag är gravid eller inte. Ja vad gör man liksom?