• Anonym (tantdille)

Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..

Undrar alltid vad detta handlar om? Jag tror att det har väldigt lite med siffror att göra, snarare att de har en föreställning om hur en äldre kvinnas kropp ser ut.

T ex stora tunga bröst, lite skvalpig dallrig hud, stora höfter och rumpa,  i kombination med en moderlig blick med en glimt i ögonen och redo för bus. Att de kittlar något perverst i dem, en nyfikenhet, som att äntligen få duga sexuellt genom att vara den unga hingsten till en utsvulten klimakteriestinn äldre dam med sjuklig impotent man, alternativt att de har ett stort ömhetsbehov och mummyissues?

Äldre kvinnor kan man ju dela upp i många olika kategorier och former.

Det kan ju liksom vara ungdomliga 58-åriga pumor med välbehållna kroppar i tajta kläder, naturella kulturdamer med blå hårslingor, överviktiga oansenliga kvinnor i Birkenstocksandaler med grått hår och bekväma kläder, konservativa knytblusdamer med stram uppsyn och magerlagda kroppar osv eller så finns ju klart den typiska "tanten" med åldrande kropp, tung barm och blommiga klänningar?

Är det då åldern i sig dessa killar vill åt eller en viss typ av "äldre kvinna"

• Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..
  • MammAmma
    Anonym (Ingen chans) skrev 2021-02-15 15:38:38 följande:

Menar du män som är 35-40. Vad är det som är realistiskt

Va? 35-40 åriga män är jämnåriga med mig, så nej. Jag attraheras i nuläget av främst 25-35 åriga män. De flesta tycks visa sig vara runt 30, eller strax under.

Vad det är som är realistiskt är, att emedan jag kanske som 50 taggare attraheras av 20 år yngre män, så inser jag ändå att män i den åldern oftast inte attraheras av 20 år äldre kvinnor (jo, det händer, och det finns en hel drös med killar som fetischerat milfs/cougars, men personligen går inte jag igång på att objektifieras på det viset), och att även om så vore fallet så har jag ögonen så pass öppna att jag fattar att det mest sannolikt enbart skulle bottna i sex.
  • MammAmma
    Anonym (Den äldre kvinnan) skrev 2021-04-12 20:51:08 följande:

Bitter och avundsjuk någon?

Det är 150% större risk att du får örfilen av den halvalkoholiserade gubbiga gay- och invandrarfientliga 55-åringen än av din 25-åriga älskare som är uppvuxen med en självklar syn på mäns och kvinnors jämställdhet sedan dagis. Hårdheten sitter längre ner på kroppen, ungefär halvvägs ner till tårna.

Hehe, ungefär så, ja.
  • Pumadiggaren

Väldigt mycket trevligare med erfarna kvinnor som vet vad de vill och tar för sig, är trygga i sig själva och inget drama. Tenderar att bli en del velande och drama med yngre tjejer. Så för mig är det äldre kvinnor som gäller.

• Anonym (Anna)
    MammAmma skrev 2021-04-12 21:46:38 följande:

Va? 35-40 åriga män är jämnåriga med mig, så nej. Jag attraheras i nuläget av främst 25-35 åriga män. De flesta tycks visa sig vara runt 30, eller strax under.

Vad det är som är realistiskt är, att emedan jag kanske som 50 taggare attraheras av 20 år yngre män, så inser jag ändå att män i den åldern oftast inte attraheras av 20 år äldre kvinnor (jo, det händer, och det finns en hel drös med killar som fetischerat milfs/cougars, men personligen går inte jag igång på att objektifieras på det viset), och att även om så vore fallet så har jag ögonen så pass öppna att jag fattar att det mest sannolikt enbart skulle bottna i sex.

Så kan det nog vara ibland. Några yngre vill vara med en äldre kvinna för de vill vara med någon mer erfaren. Men som sagt man ska aldrig generalisera. Har en relation med en mycket yngre man. Han är dock mer mogen än flera jämnåriga. Vi trivs med varandra, har roligt, kan prata om allt, är jämställda och har även fantastisk sex. Så åldern kan vara en siffra också.
  • Stefan99

Kan nog vara så att man ser äldre kvinnor mer som sexobjekt än en partner. Man kan köra på med en 60 årig kvinna utan att riskera att hon får barn. Dessutom är äldre kvinnor ofta mer självsäkra och vet vad dom vill. Har själv träffat några riktigt fina äldre damer. Dock skulle jag nog inte kunna ha ett seriöst förhållande med en äldre möjligen när jag själv blir äldre

Äldre kvinnor mmm, vad jag vill ha en nu gärna lite mullig men dock inte tjock. Är extra sexigt med silverkvinnor

• Pumadiggaren
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-12 22:28:28 följande:

Så kan det nog vara ibland. Några yngre vill vara med en äldre kvinna för de vill vara med någon mer erfaren. Men som sagt man ska aldrig generalisera. Har en relation med en mycket yngre man. Han är dock mer mogen än flera jämnåriga. Vi trivs med varandra, har roligt, kan prata om allt, är jämställda och har även fantastisk sex. Så åldern kan vara en siffra också.

Glad för er skull :)
  • MammAmma
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-12 22:28:28 följande:

Absolut, det finns ju alltid undantag. Men ska man generalisera, så... Och det jag säger är inte att det inte fungerar med stora åldersskillnader - if there's a will, there's a way - det jag menar är att det sällan eftersöks något seriöst när åldersskillnaderna är stora. I synnerhet inte när mannen är den yngre parten.
  • Pumadiggaren
    MammAmma skrev 2021-04-12 22:39:08 följande:

Absolut, det finns ju alltid undantag. Men ska man generalisera, så... Och det jag säger är inte att det inte fungerar med stora åldersskillnader - if there's a will, there's a way - det jag menar är att det sällan eftersöks något seriöst när åldersskillnaderna är stora. I synnerhet inte när mannen är den yngre parten.

Jag hade ett samboförhållande med en 20 år äldre kvinna i flera år.
  • Anonym (Anna)

Ja så kan det nog vara. När jag var singel så var det ju yngre killar som tog kontakt där jag direkt förstod det bara handlade om sex. Det var ganska tydligt bara var det. Är dock väldigt glad att jag inte generaliserade för då hade jag ju aldrig fått uppleva detta :)

• MammAmma
    Pumadiggaren skrev 2021-04-12 22:43:07 följande:

Jag hade ett samboförhållande med en 20 år äldre kvinna i flera år.

Som sagt, undantag finns. Men jag kan garantera att 99% av alla 18-30-åriga killar som försökt ragga på mig INTE varit intresserade av mig för något mer än ligga. Jag dejtar just nu den där 1% under 30.
Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..