• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • eae95

Hej! Tänkte att jag tar och hoppar in här jag med.

Har en dotter på 1.5 år sen tidigare, dock inte med samma kille som jag försöker med nu.

Fick ett missfall i september 2020, så sen dess vågar jag inte hoppas för mycket.. Vi får se helt enkelt, jag hoppas iallafall väldigt mycket och håller tummarna för er andra också. Har BIM 1/3 och väntan är snudd på helt olidlig, haha!

Bim mars 2021

eae95 1/3

Bacon89 2/3

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Mamma91a 16/3

• Mamma91a

I helgen ska jag ha äl enligt appar. Om cykeln redan blivit normal efter mina mf dvs. Jsg hoppas på det för att det känns nästan jobbigare att inte veta hur kroppen är. Idag fick jag bruna spottings vilket man kan få innan äl

• Smacko

Har också 1/3.. Har inte helt regelbunden mens men nånstans där borde det vara. Lägger till mig i listan :)

Bim mars 2021

eae95 1/3

Smacko 1/3

Bacon89 2/3

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Mamma91a 16/3

• goodenough06
    ems86 skrev 2021-02-23 11:20:13 följande:

Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

Tick tack..

Ja! Dagarna mellan ÄL och BIM är ju såå långa. Jag har aldrig känt symptom innan BIM, har börjat komma runt en vecka efter för mig. Oftast ömma bröst som kommit först!
  • ems86
    goodenough06 skrev 2021-02-23 13:50:30 följande:

Ja! Dagarna mellan ÄL och BIM är ju såå långa. Jag har aldrig känt symptom innan BIM, har börjat komma runt en vecka efter för mig. Oftast ömma bröst som kommit först!

Eller hur. En evighet!

Det är nog så jag minns det också. Visste min andra graviditet att jag var gravid sen ÄL men det var mer en känsla än symtom.
  • Sopkvasten
    Hej!
    Jag hakar på här!
    Jag och min man vill ha ett gemensamt barn. Vi har båda barn sedan innan. Först hade vi tänkt vänta och börja försöka i april, men vi har tänkt om. Det känns fel att vänta, bara för att få ett barn tidigt på året. Oödmjukt på något sätt. Man vet aldrig vad som händer med missfall, om det tar lite längre tid osv. Så vi kör nu istället och siktar på en... decemberbebis lär det väl bli för jag har gått över båda gångerna tidigare :)

Bim mars 2021

eae95 1/3

Smacko 1/3

Bacon89 2/3

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3 
  • Jozsan

Imorgon 1 vecka kvar till bim, ska testa redan på söndag med gravtest från testlagret. Även om det är tidigt vill jag ändå förbereda mig på att mensen ska komma, har inte plussat innan bim tidigare. Förra månaden hade jag massor med gravsymtom, men testade såklart negativt. Kändes ändå bättre då att veta och ställa in sig på mens.

Känner inget särskilt nu med kroppen. När jag är gravid brukar brösten börja ömma redan efter äl, jag har även då haft molvärk från äl ca. Nu, nada. Men man vet ju inte, varje graviditet är ju egen så ännu finns ett hopp om + ändå.

Hoppas ni alla mår bra <3

• Sopkvasten
    Jozsan skrev 2021-02-23 21:05:39 följande:

Imorgon 1 vecka kvar till bim, ska testa redan på söndag med gravtest från testlagret. Även om det är tidigt vill jag ändå förbereda mig på att mensen ska komma, har inte plussat innan bim tidigare. Förra månaden hade jag massor med gravsymtom, men testade såklart negativt. Kändes ändå bättre då att veta och ställa in sig på mens.

Känner inget särskilt nu med kroppen. När jag är gravid brukar brösten börja ömma redan efter äl, jag har även då haft molvärk från äl ca. Nu, nada. Men man vet ju inte, varje graviditet är ju egen så ännu finns ett hopp om + ändå.

Hoppas ni alla mår bra <3

Ska håll tummarna för dig! Det kan ju ofta bara lite olika vid graviditet så loppet är inte kört :)
  • Tryingtogetnr2

Kollade igenom mina bilder från när jag plussa med dotter nu och kommer nog vänta till bim eller nån dag efter med att testa mig då på bim med dottern så plussade jag svagt.

OBS!

Bild när jsg plussa med dottern på bim

• goodenough06
    ems86 skrev 2021-02-23 15:13:26 följande:

Eller hur. En evighet!

Det är nog så jag minns det också. Visste min andra graviditet att jag var gravid sen ÄL men det var mer en känsla än symtom.

Det kan jag ändå relatera till med andra. Kände det på mig typ. Men minns inte exakt när jag kände det på mig.

Nu litar jag inte på mina känslor, vill det här alldeles för mycket så tänker att varje symptom är inbillat.
Svar på tråden BIM mars 2021