Inlägg från: Sopkvasten |Visa alla inlägg
  • Sopkvasten

BIM mars 2021

Hej!
    Jag hakar på här!
    Jag och min man vill ha ett gemensamt barn. Vi har båda barn sedan innan. Först hade vi tänkt vänta och börja försöka i april, men vi har tänkt om. Det känns fel att vänta, bara för att få ett barn tidigt på året. Oödmjukt på något sätt. Man vet aldrig vad som händer med missfall, om det tar lite längre tid osv. Så vi kör nu istället och siktar på en... decemberbebis lär det väl bli för jag har gått över båda gångerna tidigare :)

Bim mars 2021

eae95 1/3

Smacko 1/3

Bacon89 2/3

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3 
  • Sopkvasten
    Jozsan skrev 2021-02-23 21:05:39 följande:

Imorgon 1 vecka kvar till bim, ska testa redan på söndag med gravtest från testlagret. Även om det är tidigt vill jag ändå förbereda mig på att mensen ska komma, har inte plussat innan bim tidigare. Förra månaden hade jag massor med gravsymtom, men testade såklart negativt. Kändes ändå bättre då att veta och ställa in sig på mens.

Känner inget särskilt nu med kroppen. När jag är gravid brukar brösten börja ömma redan efter äl, jag har även då haft molvärk från äl ca. Nu, nada. Men man vet ju inte, varje graviditet är ju egen så ännu finns ett hopp om + ändå.

Hoppas ni alla mår bra <3

Ska håll tummarna för dig! Det kan ju ofta bara lite olika vid graviditet så loppet är inte kört :)
  • Sopkvasten
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-01 12:39:53 följande:

BIM -5 Blankt i dag med

Tror inte det tog sig denna månaden

Ska göra ett test med "Early" i morgon bitti och är det blankt så får jag sikta in mig på att mensen kommer

Grattis till alla er som plussat

Brukar du plussa så tidigt? När jag blev gravid med min yngsta så var det negativt fram till bim-2. Förra gången jag blev gravid (mf efter några veckor dock) så var det svagt plus på bim-5. Så för mig har det varit väldigt olika från gång till gång. Så jag tänker att det inte alls behöver vara kört :)
  • Sopkvasten

Det syns absolut! Det är positivt!!!! :D 

Testaren2 skrev 2021-03-01 15:26:53 följande:

Ser ni något?? Det är ett testa tidigt från rfsu, äl för ca 8 dagar sedan, bim -4

• Sopkvasten
    Maramba skrev 2021-03-08 08:28:17 följande:

ÄL+8 och testade blankt nu på morgonen. Hur går det för er andra som ligger ungefär lika? Håller ni er från att testa? :)

Vad spännande! Det är ju väldigt tidigt så man borde ju inte, men vet att jag kommer göra samma. Hade äl igår, riktigt ont i magen hela kvällen. Så är väl på äl+1 idag. Tänker att jag ska börja testa på äl+10. Vilka test använder du? Jag har rfsu tidigt och graviditetskollens tidiga test :)
  • Sopkvasten

Men ja!!! De är positiva! Jag vågar mig nog på att säga grattis tror jag!

Maramba skrev 2021-03-09 07:23:41 följande:

Herregud. Plötsligt dyker det upp svaga streck på mina test. ÄL+9. Är alldeles skakis.

Får för mig att det måste vara fabrikationsfel på mina billiga test. Hade endast ett cb digital som visade negativt samt ett ÄL-test som var nästan blankt. Har för mig att äl-test i princip alltid ger fullt utslag vid graviditet? Någon som vet det?

Vad tror ni? Ser ni strecken? Tagit tre stycken nu på morgonen och alla ser likadana ut.

• Sopkvasten
    Maramba skrev 2021-03-09 09:15:52 följande:

Blev så uppihejsan att jag glömde bifoga bilden

Ååhhh grattis! Vad roligt och vad kul att det blev er tur nu när ni väntat och längtat så länge!! Smitta av dig med lite gravid-stoft på mig också tack! :)
  • Sopkvasten
    Sally8585 skrev 2021-03-10 10:19:14 följande:

Hej! Hoppar in här :) Har BIM om 7 dagar ca. Detta blir vårt 5:e barn, men fortfarande otroligt nervöst och förväntansfullt! Någon mer som har BIM nästa vecka?

Hej! Vad kul! Tredje barnet här. Jag har den 21 mars, så är på bim-11 idag. Har ni försökt länge? Kommer du testa tidigt?För oss är det första försöket. Kände otrolig äl-smärta i söndags, de senaste dagarna krampar det i hö äggstock så jag antar att ägget vandrar just nu. Spännande :)
  • Sopkvasten

Hej på er!

Är på äl+5 idag, bim-9. Jag kände ägglossningen tydligt i söndags, dagarna efter det krampade det i äggledaren tydligt =ägget vandrade till livmodern och nu är det lugnt. Så jag hoppas på ett stick i livmodern och en nidblödning i helgen. Hade det sist när jag blev gravid. Är det någon mer som känner av proceduren tydligt? Vill bara säga att alla gör inte det och samma sak händer ju för dem också :)

Den här väntan är såå tråkig. Skräckblandad förtjusning. Hoppas på plus samtidigt som jag förbereder mig mentalt för att få mens nästa söndag. Snark.

• Sopkvasten

Jag har testat positivt idag!!
    Supersvagt, men ändå två streck!

Är på äl+7 och hade inte tänkt testa nu. Men imorse vaknade jag och mådde dels illa och sedan så fick jag ett raseriutbrott inombords på fm när jag såg hur stökigt det vari trädgården. När ilskan lagt sig så tänkte jag "Hmm. Detta är inte rimligt. Och det finns bara en enda gång då jag får såna här ilske-känslor". Därav höll jag mig 4 h och testade. Ägget måste ha fäst i livmodern tidigt.

Såååå :) Känns helt galet. Och eftersom det är så svagt så tänker jag inte ropa hej förrän på söndag då det är BIM. Ska fortsätta att testa med testa tidigt, eftersom det jag tog idag var en vanlig sticka.

Grattis till er andra som plussat och lycka till till er som ska testa snart. Blåhåller tummarna för er!

• Sopkvasten
    Hoppas2022 skrev 2021-03-14 16:34:06 följande:
    Grattis :) Då plussade du en dag tidigare än mig, jag plussa på äl+8 . Vilket graviditetstest använde du?
    Tack!
    Och grattis till dig med :)
    En vanlig sticka från graviditetskollen. Jag föredrar dem faktiskt. Du då?
  • Sopkvasten
    MommyA skrev 2021-03-15 08:56:51 följande:

Vet inte vad jag ska ta vägen. Är det verkligen sant? Är dessa test att lita på? Ingen mens idag iaf. Jag skakar :)

De är absolut att lita på. Stort grattis!!!
  • Sopkvasten

Usch, vet ni vad? Jag kanske inte alls är gravid :( har ju fått svaga test och idag testade jag göra ett test med KRANVATTEN och inser ju att det också ser ?positivt? ut. Så det är faktiskt bara ett torkstreck!

Känner mig så dum som trodde att jag var det. Ska aldrig testa tidigt med såna stickor igen och vill verkligen varna er andra för att göra det också. Får ju skylla mig själv såklart. Som sagt, känner mig som ett riktigt pucko....

Tar ett testa tidigt imorgon bitti istället och hoppas på att få se färg i det strecket.

Kolla här bara, om det nu är så att strecket syns med FL:s lite taskiga upplösning:

• Sopkvasten
    Carina82 skrev 2021-03-16 16:35:13 följande:
    Åh vad tråkigt! Känn dig inte dum, vi har alla testat tidigt och letat ihjäl oss efter det där svaga strecket <3 Håller tummarna för att det blir ett glatt besked imorgon! Kanske kan du gå och köpa ett digitalt test? Så du slipper göra en egen tolkning utan får mer svart på vitt. (Vet iofs inte när du har BIM, om du inte haft det ännu så finns det ju fortfarande en chans oavsett resultat imorgon)
    Tack för dina fina ord <3 
    Jag har bim först på söndag, så ett digitalt skulle med största sannolikhet visa negativt imorgon. Eftersom jag inte har någon karaktär heller så klarar jag ju inte av att vänta enda tills på söndag med att testa heller. 

Skulle helst av allt bara vilja svepa två stora glas vin för att slippa tänka, men jag kanske har lite karaktär ändå trots allt, för jag dricker inget mellan äl och bim. (Ska väl tillägga att jag inte har ett riskbruk i övrigt men sån här psykisk stress är jag sjukt dålig på att hantera, haha). 
  • Sopkvasten
    Carina82 skrev 2021-03-16 17:35:54 följande:

Haha jag kan inte heller hålla mig! Gör av med SÅ MÅNGA TEST varje månad! Men man hanterar ju stressen olika tänker jag, för mig är det skönt att testa för att inte överraskas av mensen när den kommer. Kan hundra procent relatera till vinet också : )

Haha, vad skönt att jag inte är helt ensam i detta då. Och tack igen för din pepp :)
  • Sopkvasten

Hej igen!

Har hämtat mig något efter chocken med spökstrecken och kranvattnet.

Det här testet, det ska jag väl kunna tro på? Predictor Early bim-4, på kvällen efter att ha hållit mig i fem timmar. Jag har dock spottings sedan i måndags. Det har jag alltid innan mens men också haft varje gång jag är gravid. Så jag vågar inte tro på någonting faktiskt....

Svar på tråden BIM mars 2021