Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

Anonym (890) skrev 2021-08-15 20:06:11 följande:

Du har fått förklarat för dig ett flertal gånger i tråden vad skillnaden är. Varför tar du inte det till dig utan ältar dina missuppfattningar som en papegoja?

Så det är missuppfattningar när kvinnor säger till män att sex inte är en mänsklig rättighet och sedan hävdar att orgasm under sex är viktigt och fel på jämställdheten?

Om det vore så som ni säger borde ni kunna hänvisa till någon lag där det står att orgasm år en mänsklig rättighet.
  • Anonym (Ologiskt)

Du har fått förklarat för dig ett flertal gånger i tråden vad skillnaden är. Varför tar du inte det till dig utan ältar dina missuppfattningar som en papegoja?

Om det är missuppfattningar borde ni ge en förklaring varför ni säger olika om sex.

Att säga att det är inte samma sak förklarar inte varför ni säger först att sex inte är en mänsklig rättighet och inget behov och sedan säger att orgasm under ett samlag är viktigt och viktigt för jämställdheten när kvinnor blir utan orgasm.

För handlar det inte om sex?

Är lagstiftningen annorlunda för orgasmer under sex?

Det är något annat ni går efter som ni inte sagt?

Jag tar upp det fler gånger för jag vill att det ska bli mer diskutioner om det här.
  • Anonym (Ologiskt)

"Missuppfattningen" verkar mer handla om att ni inte har samma åsikt som mig och ni tycker kvinnor har rätt till orgasm under sex men inte att män i ofriviligt celibat har rätt till sex.

Och sedan använder ni olika argument för det ska passa in i just den situationen men blir ologiskt i slutändan.
  • Anonym (Ologiskt)

Syftet när kvinnor i allmänhet har sex är för att gynna sig själva och att kvinnor ska få avbryta sexet för vilken orsak som helst. Om en man avslutar efter sin orgasm är han också egoistiskt som kvinnorna.

Om det skulle handla om att man skulle bryr sig om varandra hade inte kvinnor skyllt på att att sex inte är en mänsklig rättighet i ett förhållande.

• Anonym (Ologiskt)

I så fall.

Ska kvinnorna stanna kvar i sängen så männen också får flera orgasmer?

Ska kvinnorna som avslutar sexet iförtid gå tillbaka och ha sex igen så mannen får sin orgasm?

Hur ska kvinnorna göra så att de 5 procent av männen som inte får någon orgasm under sex får orgasm?

Får männen föreslå hur de vill ha sex och om de inte får det är det fel på jämställdheten för de ska få orgasm på sina villkor?
  • Anonym (Ologiskt)

Ska kvinnorna ansvara för männens njutning?
  • Anonym (Ologiskt)

Ska kvinnor i allmänhet få både orgasm och sex gratis för de är kvinnor eller ska de behöva prestera i stort för att få det?
  • Anonym (Ologiskt)

Ska kvinnorna kunna acceptera saker som de missgynnas av och männen ska få hjälp med det för samma saker av samhället?

Ska kvinnorna kunna acceptera att något är ingen mänsklig rättighet när de klagar men det gäller inte för män?
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Soltorkade tomater, strimlade) skrev 2021-08-20 12:36:30 följande:

Vi har definitivt ett orgasmglapp hos oss. Hon får 3-4 orgasmer varje gång vi pippar. Jag får en. Jag har inte räknat ut vad det här blir totalt under vårt långa förhållande så här långt men jag kommer aldrig att hinna i fatt. 

Jag har aldrig uppfattat att det här skall vara ett problem. Borde jag det eller är det bara när antalet orgasmer väger över till mannen som det blir ett problem?

Ja antagligen
  • Anonym (Ologiskt)

Ni använder som sagt argumen bara för det ska passa in i eran åsikt att kvinnor har rätt till orgasmer under sex. För annars borde samma argument fungerat även när man diskuterar om män i ofriviligt celibat

Svar på tråden Orgasmglappet