så är det ju, men jag hoppas verkligen att det stannar där och allt går superbra.
Näe man kan förstås inte veta om det var det som gjorde det, men kan också mycket väl vara så! Jag har inte mycket förtroende för sjukvården överhuvudtaget, som ser inte alltid till helheten, utan ur ett väldigt litet perspektiv. Jag har typ alltid haft mer rätt än vad sjukvården haft om min kropp... så litar mer på mig själv. Detta gäller då lite mer diffusa problem.
Tack så jättemycket
Det känns bättre och bättre! Första gången tyckte jag inte jag kände så mycket, men andra gången kände jag mig väldigt mycket mer avslappnad efteråt. Fick liksom lite ro i själen :) axlarna kändes inte lika spända etc. Så tror det bara kommer bli bättre och bättre. Ska gå igen imorn :) sen kör jag lite andningsövningar, yogaövningar, ligger på spikmatta etc. för att få lite ytterligare lugna stunder om vardagarna.
Grapefrukt89 skrev 2021-03-25 06:48:07 följande:
Tack snälla Soff! Känns kul och spännande även om det såklart inte finns garantier för att lilla skatten vill stanna... Men så är ju livet :) Vi får hoppas på det bästa!
Ja, även om man inte riktigt vet vad som gjorde skillnad denna gång så känner jag mig väldigt mycket lugnare tack vare akupunkturen! För mig vad det ett måste då jag kände att jag höll på att explodera av hormoner/känslor/oro osv. Så det akupunktur kan göra är ju också att få "ner" en så att man landar mer i sin kropp, är lite mer "här och nu" och kan vara mer avslappnad. Om adrenalinet och kortisolet drar igång i kroppen så kanske den inte vill/kan behålla ett ägg liksom... Många läkare säger ju att det inte finns studier som kan stödja detta (enligt dem måste mensen rubbas för att kunna påverka ferilitet) men å andra sidan fick jag ju INGEN hjälp för mina hormonella problem/frustratiion/oro (PMS deluxe) när jag gick till vårdcentralen och gyn sa: "ja, det låter egentligen inte konstigt"
... SUCK.
Kan också tipsa om homeopati (youtubelänk) som hjälpte mig med min kost också! Enkla trick som man hört tidigare - ät fullkorn, mer hemlagat, dra ner på sockret, ät regelbundet. Det har nog också gjort att jag mår väldigt mycket bättre nu i både magen och rent hormonellt.
Håller tummar och tår för dig!
Hur känns akupunkturen annars? Känner du nån skillnad? Spännande att höra om andras upplevelser!