• Anonym (zacke)

Otrohet?

Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

• Svar på tråden Otrohet?
  • molly50
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-11 10:05:26 följande:
    Hon erkände att hon varit otrogen vid det tillfället som jag såg (när hon klev in i Volvon) och ett par gånger till innan. Hon berättade en tidslinje utifrån hennes perspektiv och jag har inget intresse eller möjlighet att kolla om det är sant, det som har hänt har hänt. Jo jag har talat om för henne att jag vill att vi delar på oss och har i stora drag berättat hur jag vill att det ska se ut och gå till. Hon förstod verkligen som hon uttryckte det att jag såg henne som "förbrukad och smutsig".
    Hon bad om ursäkt för att hon inte kunde motstå att agera på impulser om att få ha sex där hon inte är fru och inte är mamma utan bara få ha sex och inget annat. Hon var på slutet samlad men också ledsen vilket var tydligt. Som det verkade igår så vill hon ju inte ta strid om någonting men vi får se. Hon nämnde bara några få saker som hon anser är hennes vilket dem tveklöst är. Jag är ju rädd men beredd på att nu börjar det riktigt svåra.
    Har du tänkt berätta för hans fru?
  • Anonym (Stina)
    molly50 skrev 2021-02-11 10:58:10 följande:

Förmodar att du i vanlig ordning sitter och hoppas på det.
  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-11 11:01:15 följande:
    Förmodar att du i vanlig ordning sitter och hoppas på det.
    Det var bara en undran. Jag tycker att hon har rätt att få veta så hon kan få bestämma själv om hon vill fortsätta eller ej.
    Jag förmodar att du fortfarande inte har insett att alla inte tänker som du.
  • Anonym (BTDT)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-11 10:05:26 följande:
    Hon bad om ursäkt för att hon inte kunde motstå att agera på impulser om att få ha sex där hon inte är fru och inte är mamma utan bara få ha sex och inget annat. Hon var på slutet samlad men också ledsen vilket var tydligt. Som det verkade igår så vill hon ju inte ta strid om någonting men vi får se. Hon nämnde bara några få saker som hon anser är hennes vilket dem tveklöst är. Jag är ju rädd men beredd på att nu börjar det riktigt svåra.

Om några dagar har hon hämtat sig och kommer troligen inte alls vara lika spak och förstående.
  • Anonym (Stina)
    molly50 skrev 2021-02-11 11:06:32 följande:

Det var bara en undran. Jag tycker att hon har rätt att få veta så hon kan få bestämma själv om hon vill fortsätta eller ej.

Jag förmodar att du fortfarande inte har insett att alla inte tänker som du.

Vet att jag inte tänker som du. Jag drivs inte av hämndbegär och en illusion om att om jag får andra att må dåligt så mår jag själv bättre.
  • Anonym (zacke)
    molly50 skrev 2021-02-11 10:58:10 följande:
    Nej jag tror inte det, egentligen är det ju inte min sak utan det får dem ju hantera inom deras familj. Risken om man ringer som en försmådd äkta man att man inte blir tagen på allvar. Vi får se sådana här saker har ju en tendens att lösa sig själva. Han vet ju inte mina avsikter och kanske beslutar sig för att berätta för sin fru för att förekomma? 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-11 11:13:36 följande:

Nej jag tror inte det, egentligen är det ju inte min sak utan det får dem ju hantera inom deras familj. Risken om man ringer som en försmådd äkta man att man inte blir tagen på allvar. Vi får se sådana här saker har ju en tendens att lösa sig själva. Han vet ju inte mina avsikter och kanske beslutar sig för att berätta för sin fru för att förekomma? 

Nu får jag ge dig en eloge för att du tänker på hur du agerar och inte primitivt reagerar.
  • Anonym (Djävulens advokat)

Jag skulle ha berättat för hans fru. Hon har rätt att få veta att hon lever en lögn. Det finns ett fåtal som hellre har det så men de allra flesta skulle vilja veta om deras partner går bakom ryggen på dem.

• Anonym (Heart)

Hmm, måste vara extremt sällsynt att man gifter sig idag utan att vara "smutsig och förbrukad".

Undrar varför man gifter sig om man inte vill "ha sex som en fru".
    Jag kan väl på några sätt förstå det där med "sex som en mamma", men hon kunde ju tagit upp det med dig - det är ju inte alltid så hett att "ha sex som en pappa", men det är ju något man kan hantera tillsammans....

Och att sticka iväg och knulla i en bil sent på kvällen efter jobb och lägning av barn.... Känns faktiskt ganska sunkigt och i varje fall inte min fantasi om drömsex som man skulle vilja riskera att bränna ett äktenskap på.

• Anonym (Sad)

Du har inte frågat om barnen är dina?

Ni hade ett break innan barnen blev till om jag minns rätt, blev hon gravid då?

Om hennes moral "tillåter" att vara otrogen så kan hon  lika gärna vara det angående barnen

Svar på tråden Otrohet?