Vilket kött tycker du är godast?
Vilket kött tycker du är godast, alltså vilket djur? Eller är du mer för fisk/skaldjur? Vad tycker du är godast och varför?
Vilket kött tycker du är godast, alltså vilket djur? Eller är du mer för fisk/skaldjur? Vad tycker du är godast och varför?
Svårt. Det beror på hur det är tillagat, vad det är för styckningsdetalj, vad det är för kryddning och vad jag är sugen på.
Men jag svarar nog nöt och kyckling. Det är nog det godaste jag har smakat. Skulle vilja smaka vildsvin, ripa med mera.
Kan inte välja endast en så avstår från att rösta, hehe.
Hjort är väldigt gott, men struts är min favorit. Dessutom är det otroligt mycket hälsosammare att äta än vanligt rött kött, men det ser ut som och beter sig som rött kött när man tillagar det. Ser man det i förpackning tänker man inte fågel.
Hjort är väldigt gott, men struts är min favorit. Dessutom är det otroligt mycket hälsosammare att äta än vanligt rött kött, men det ser ut som och beter sig som rött kött när man tillagar det. Ser man det i förpackning tänker man inte fågel.
Här är en lista över svenska strutsfarmer: www.svenskstruts.se/JAP/Text/PDF/farmare.pdf
Här i Sverige :) Det är ganska dyrt men vi unnar oss det en till ett par gånger om året.
Det kan finnas fryst i vissa livsmedelsbutiker, City Gross t ex brukar ha lite udda köttvaror att välja på.
Asså, allt det där i pollen är ju gott. Svårt att nämna en favorit för jag har nog många favoriter och sen beror det på tillfälle och tillagning mm. Jag röstade på lamm för det är ett kött med egen karaktär men en fin bit perfekt stekt nötkött = helst lite blodig eller varför inte sashimi på entrecote dvs rått, en saftig fläskkotlett, rosastekt ankbröst, varsamt tillagad fisk eller skaldjur eller i sashimi eller sushi-form, vilt med djup och kraftig smak...fan, säg va som inte är gott?!
Just nu är jag faktiskt sugen på varsamt stekt kycklinglever, en delikatess i budgetklass...mums.
Kyckling kommer på förstaplats
Nötkött
Hjort
Ren
Gris
Älg
Vildsvin
Hare
Fisk
Kalkon
Rådjur