Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Vilket kött tycker du är godast?

Hjort är väldigt gott, men struts är min favorit. Dessutom är det otroligt mycket hälsosammare att äta än vanligt rött kött, men det ser ut som och beter sig som rött kött när man tillagar det. Ser man det i förpackning tänker man inte fågel.

• Mortiscia80
    Anonym (L) skrev 2021-01-07 14:39:18 följande:
    Spännande! Var har du smakat struts?
    Här i Sverige :) Det är ganska dyrt men vi unnar oss det en till ett par gånger om året.

Det kan finnas fryst i vissa livsmedelsbutiker, City Gross t ex brukar ha lite udda köttvaror att välja på.
  • Mortiscia80
    Anonym (L) skrev 2021-01-07 14:58:45 följande:
    Jaså, visste inte att det fanns att köpa i Sverige men så finns ju inte City Gross i min stad heller.
    Ja antingen där eller direkt från en strutsfarm :) Jag vet att vissa stora Ica haft lite annorlunda köttsorter också.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2021-01-07 18:57:27 följande:

Jag håller med. Struts är väldigt bra kött som påminner mer om fint nötkött än fågel. Brukar finnas på min ICA-butik och även Lidl till och från.
    Just det, Lidl säljer ju struts ibland! Och känguru :) Det är också gott.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2021-01-07 19:42:09 följande:
    Känguru har jag inte smakat men får väl ta och göra det. Antar det smakar vilt, kanske som rådjur eller? Tänker att kängurus är lite av Australiens motsvarighet till rådjur.

Lidl har en hel del intressanta produkter f.ö.
    Det är gott :) Jag tycker inte det smakar så väldigt vilt men det är säkert annorlunda om man äter det färskt.

Ja, vissa saker köper vi bara där, och så har de intressanta varor som inte är mat också.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2021-01-08 17:13:53 följande:
    Ska prova känguru nästa gång jag ser det i disken på Lidl. Jag tycker också Lidl har mycket bra grejer, både ätbart och annat. Verkar finnas en del fördomar mot Lidl typ det skulle va dålig kvalité men det stämmer ju inte alls.
    Nej, då finns det ju andra billighetsmärken i vanliga affärer som är sämre många gånger. Men gör det, testa känguru! :) Var försiktig när du steker, det blir lätt segt om man har för hög värme.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2021-01-09 20:51:23 följande:
    Jag vill ha både kött och fisk varsamt stekt så ingen risk att jag kör över kängurun men tack för påminnelsen.
    lövet2 skrev 2021-01-08 22:35:12 följande:

Jag får nog säga älg, fast jag tvekade mellan älg och ren. Renstek kommer som god tvåa i alla fall.

Ja jag har märkt att just känguru från Lidl kan vara lite känsligt på så sätt :)
Svar på tråden Vilket kött tycker du är godast?