Vi som startar ivf behandling 2021
Tack snälla Inaluna, don pepp värmde! Jag har redan lergigan comp, men tycker inte de gör någon skillnad. Men vanliga lergigan (de har 25 mg mot comps 10 mg) lindrar lite iaf. Visserligen blir jag som en sömngångare men hellre det än illamående.
Glitterlina, så himla tråkigt att höra! Jag gör mitt livs första ivf, och var livrädd att det skulle bli så för mig (är 40 år). All möda och alla pengar och så inte ens få ut något av det! Nu blev det inte så för mig, fick ut 8 ägg, 5 befruktades, två blastisar till frysen och ett ET. Blev gravid på ET men konstaterat ma på vul v 8. Nu gravid med första FET och bara en kvar i frysen. Är i vecka 9 nu, så än är det för tidigt att säga att detta kommer gå vägen. Men vilka kämpar vi är, vi som tvingas till sprutor och äggplock och insättning och besvikelser och allt vad det är! Hoppas ni hittar en väg frammåt!
Jag har en fråga till er som använt lutinus. Hur länge höll ni på och hur trappade ni ut? Jag har mörkt att mitt illamående blir sämre av dem och trodde jag skulle få börja trappa ut dem direkt efter vul, men nehe jag ska fortsätta 2 veckor till med 3 gr/dag.
jag drack min första kopp igår i v 19 (!!) har varit otroligt äcklad av både lukten o smaken sedan v 5 men detta tyder ju på att någon sorts normalitet är tillbaka woohoo!
I min första graviditet mådde jag bättre redan i v 12-13 så jag hoppas du får uppleva det snart också, förutom Lergigan vet jag inte så mkt annan medicin, jag har själv fått något som heter Cariban här i Schweiz men tror inte det går på högkostnadsskyddet i Sverige och det är SVINDYRT. Men den har hjälpt mig genom de värsta dagarna i alla fall. Håll ut vännen, vet att det är jättetufft
Ang Lutinus så verkar du ju ha tillräckligt med progesteron ändå i kroppen då du mår så otroligt dåligt... ofta säger de att det är mängden Progesteron som får en att må dåligt, men i denna graviditeten hade jag inget tillsatt progesteron och mådde om möjligt ännu sämre än första där jag tog fram till v 12.