Vi som startar ivf behandling 2021
hur gick dina tester inför utbildningen?
Sant, man greppar alltid halmstrån och letar symtom Jo, det gick bra, får göra om konditionstestet dock, och just nu vågar jag inte riktigt träna fören jag vet om detta går vägen eller ej!
Testade imorse på RD 5 och fick blankt såklart. Finns säkert nån liten chans att det slår om kommande dagarna, väntar mens om 4 dagar. Men har inte stora förhoppningar. Blir att preppa inför IVF nr 4 om några månader istället. Nu är det inte långt kvar innan man slipper denna processen och kan börja leva istället.
Lycka till alla gravida, känns som att väldigt många i tråder har blivit/är gravida :)
Fortsatt negativt tyvärr på testa tidigt . Hörde av mig till privat gynklinik, där jag gjorde min utredning, och frågade om de gjorde hysterosonografi (altså spruta in vätska och göra mer nogrann koll av livmodern för skiljevägg, polyper eller annat) och fick tid om två veckor.
Känns jättekonstigt att jag får så fina embryon som går att frysa och tina osv och har ägglossning varje månad men aldrig lyckats bli gravid. Ingen lust att ge mig in i 4e IVFen fören man kikat lite mer, men då RMC inte riktigt bryr sig så får jag se vad jag lyckas lösa och bekosta på egen hand.
Verkligen trist. Fick samma läkare som jag hade när jag utreddes och han var ju inte riktigt toppen (lite nonchalant och slarvigt bemötande), men hoppas det blir lite bättre denna gången.
Jag tror inte man testar i sverige, men kanske att vissa kliniker gör det? blir det inget framöver på det vi har kvar i landstinget så kommer vi nog se över om vi har ekonomiska möjligheter att åka till Ryssland, men det kostar.
kram
Pratade med reproduktionsmedicin idag och IVF nr 4 inplanerad nästnästa mens, så i slutet av mars/april beroende på när allt behagar komma så blir det att köra igång igen... Samma protokoll som innan och om allt går väl kommer vi få två embryos återförda då, men det är enda ändringen. Försökte diskutera kortison med dem men det var -strängt- förbjudet
Tänkte börja käka Q10 igen, men tycker de man köper från pharma Nord är så oerhört dyra med tanke på mängden man ska få i sig. Köpte (andra) kapslar som var för stora (svårt att svälja tabletter). Kan man öppna kapslarna och dricka pulvret med juice eller yoghurt kanske? Eller får jag svälja snålheten och köpa de snordyra kapslarna jag klarar av att svälja..