Inalina skrev 2021-04-14 09:19:52 följande:
Hejsan! jag fick också grönt ljus idag att starta med sprutorna imorgon så snart är jag också igång!
frågade läkaren ang kortison också (för att sänka immunförsvaret) och han sa att han kunde skriva ut det om jag ville men han hade själv aldrig gett det till något patient... hmmm... så man blir ju lite osäker, å andra sidan funkade det när jag fick det 2018. jag får fundera lite på den! jag är lite osäker på tajmingen av min akupunktur, då jag har 1 tid den 21 april, dvs sprutdag 7 och nästa tid 27:e vilket är dag 13 dvs borde vara precis innan ÄP... har din akupunktör sagt något om när det är bäst under själva stimuleringen?
Hej :) Vad kul att du kommer igång imorgon. Då kan vi följas åt :)
Hur mådde du av att ta kortison? Så svårt att veta vad som ger vad i detta men jag förstår att du vill ta det om det fungerade förra gången. Jag tror inte att det är aktuellt för mig alls, men blir det fler omgångar så ska jag fråga.
För mig blir det samma upplägg som för dig, dag 5 och dag 11. Det var de dagarna hon kunde. Sedan ska jag boka en tid samma morgon innan insättningen. Så det kommer bli ett bra schema för dig med, 2 gånger under behandlingen och sedan vid återföring. Jag har gjort ägguttag på dag 13 och på dag 14. Hur har det sett ut för dig? Jag tänker så att du får den andra behandling innan ägguttaget.
Jag ska fråga akupunktören när jag går dit på fredag, men hon har reklmmenderat 1 gång i veckan, helst under 3 månader (jag har inte kört så slaviskt, det var över en månad sedan sist)
Ha en fin dag, och säg till när du startar och hur du beslutar om kortisonet. Kram