Inalina skrev 2021-03-18 11:31:18 följande:
Hej!! hoppas ditt samtal går bra på nya kliniken också
jag blev så glad efter mitt samtal på kliniken idag för de kändes visst positiva till att vi kan lyckas och de var väldigt öppna med olika alternativ på hur vi kunde gå vidare, och detta relativt snabbt också! Fick prata med den läkaren jag har mest förtroende för där och jag kände att jag kunde ställa alla frågor jag hade.
Han tyckte det var bra att jag köpt på mig olika vitaminer etc för att förbättra äggkvaliten, det han hade sett störst skillnad på var DHEA så det rekommenderade han 25mg 3 ggr per dag, så nu har jag gjort ÄNNU en order med naturläkemedel, borde få guldkort där snart....
jag har inte fått göra ngt blodprov om kromosomfel men kanske gör det bara det om man inte har barn sedan tidigare.. bra att de i alla fall gav dig den möjligheten så man kan stryka det från listan sen. jag tror det kommer bli bra för dig efter din hystoskopi, jag läste lite om det där och brukar ju vara en grej man gör för att underlätta för embryot att fästa!
Vad härligt att höra! Vet du, att jag fick också samma känsla efter att ha pratat med den nya kliniken idag :)
De sa att du har goda chanser att lyckas och att binär berättigade till ett 3-pack, men art vi ska vänta in hystoskopin. Hoppas att den inte visar något så att vi kan starta innan sommaren.
Det han såg på mig var att slemhinnan var något tunn (kan vara anledningen till att jag knappt har någon mens) Men det går tydligen inte att göra något åt.
Annars rekommenderade dom att köra på menopur med lite högre dos och ovitrelle tillsammans med någon spray för bättre äggmognad.
Spännande med DHEA! haha, man börjar ju samla på sig ett mindre apotek :)
Så nu är planen för dig; vitaminer, start i april, ev akupunktur, lite högre stimulering och embryo glue?
Kromosomtestet var typ det sista som gick att testa, och som du säger finns det ingen anledning att ta det om ni redan har fått ett friskt barn.