Vi som startar ivf behandling 2021
Uppdatering vul:
Hej alla tjejer där ute som kämpar. Vissa av er känner till min historia, som inte ser så lik er andras resa. Vår resa har varit lång och smärtsam på olika sätt. Vår ivf resa började för cirka 2 år sedan. Det var prover, polyp som skulle tas bort innan vi kunde sätta igång med ivf. Det tog några månader. Vår första ivf resulterade i 3 ägg, 2 befruktades och 2 ägg återfördes. Ingen graviditet. Vårt 2:a ivf resulterade i 10 ägg, 3 befruktades och 1 återfördes. Ingen graviditet. Ivf Nr 3 resulterade i en överraskande överstimulering. Med ett östrogenvärde på 30 000, alla var jätteförvånade. Fick göra en sk coasting, vilket sedan resulterade i 9 ägg, 6 befruktades, 1 ägg återfördes och 2 blastocyster till frysen. Ivf 3 resulterade i en graviditet men upptäcktes på vul att det var en missed abortion. Fet Nr 1, resulterade i en graviditet men samma här, på vul upptäcktes att embryot avstannat.
Fet Nr 2 (sista), resulterade i en graviditet och idag var jag på vul. Skräckslagen pga tidigare historik. Men gott folk, HJÄRTAT TICKADE, embryot låg enligt kurvan på 2 cm, det fanns en gulesäck och fostervatten. Bebis beräknad i Augusti!!! Jag är i CHOCK men såå glad. Givetvis en resa kvar att göra innan man kan koppla av, men so far so good! Nu väntas nästa ul med kub test den 9/2.