Vi som startar ivf behandling 2021
Stoooort grattis Frida123123 och Inalina till era underverk!
Stoooort grattis Frida123123 och Inalina till era underverk!
Andra sladdis: Har du någon annan medicinering nu?
Utav 4 ägg är 3 befruktade, så två ruvar jag på nu och 1 ska odlas vidare. Förstår inte hur bra det går trots så få ägg, nu ska de bara fastna!
Behövde gå på toa direkt efteråt och såklart kommer nojan att man pressat ut dem, trots att de inte är rimlig oro haha.
Testdag i dag och visst är det ett plus men verkar tyvärr ha blivit en kemisk då mina tester har konsekvent minskat i styrka de senaste dagarna. Det digitala var 2-3 veckor i fredags och även i går, men har sjunkit till 1-2 veckor i dag och även alla andra tester är väldigt svaga nu. På ett sätt bättre att det tar slut nu i början än i vecka 11 som det brukar och nu känner jag att vi har åtminstone testat detta med ED och fått bekräftat att det finns någon livmoderfaktor här och våra egna embryon kan vara helt ok att använda. Får se när och hur det blir.
Andra sladdis:
Beklagar. Fy så tungt för er! Det är en sån berg och dalbana att se plusset och sedan märka att det försvinner.
Lurigt när det blivit så nu både med egna och donerade embryon. På gott och ont. Förstår samtidigt att det väcker hoppet om de egna ni har i frysen. Har er nuvarande klinik eller er gamla någon idé om hur ni ska gå vidare nu? Det är en sån djungel med olika teorier kring varför det inte gäster tycker jag, svårt att veta hur en ska gå vidare och vilken fot en ska stå på. Forskningen verkar inte så entydig osv.
@andrasladdis och alla andra. Tyvärr gick det skit för mig även..ägget verkar inte ens ha fäst..tungt och ledsen ja. Ny plan på onsdag med embryodonator. Har ju babygarantiprogram. Har gjort nu allt i vår makt med mina egna ägg, gick helt enkelt inte. Vi vet aldrig om de funkat då vi först började försöka när jag var ca 35 år..
Tack för alla fina och kloka ord. Har just suttit med ett formulär och fyllt i hudton, hårtyp m.m. Tog en bild utan glasögon, smink, örhängen etc ej leendes med bakåtkammat hår i svans de vill se hårlinjen allt enligt instruktion. Sen så har jag suttit och kollat typ bilder 10 år bak i tiden, håller på med flytt så har inte yngre + tidigare förhållanden har nog de flesta bilderna stannat där... Nån annan som har/haft embryodonator, vad har ni skickat med?
Tack för tipsen, ska försöka stå på mig i detta, men upplever att landstinget inte gör några avsteg alls tyvärr från deras "ni har bara otur"-attityd, men ska ringa dem på måndag och be dom göra något, något alls...
Vi får kanske kolla på alternativ utomlands sedan, problemet är att vi redan bekostat privata försök och egentligen inte har ekonomin för de enorma summorna som det kommer kosta och behöva ta banklån osv.. helt galet. Kommer bli det som eventuellt avgör om man får barn eller inte sen, hur villig man är att försätta sig i skulder på ett-två hundra tusen