Inalina skrev 2021-03-11 13:18:05 följande:
hehe ja men precis testdjävulen!
hahaha!
jag brukar nog ha BIM typ 13 dagar efter ÄL, har faktiskt inte jättebra koll då mensen inte riktigt är som en klocka.. men ons-tors nästa vecka borde nog vara BIM för mig i så fall!
hehe klart man är kontroll och planeringsmänniska, check på den! men jag tror ändå inte man kan köra igång direkt med hormoner etc så man får nog sitta lugnt i båten litegrann och vänta någon månad eller så om det inte går vägen, så då hinner man väl ta alla samtal med läkarna etc misstänker jag!
Aha ni köpte 2 försök då förstår jag! Här finns inga paket att köpa tror jag, utan man betalar per cykel helt enkelt, och hade vi fått något till frysen hade vi såklart fått betala en del för ett frysförsök också, men kanske 1/3 av vad en hel IVFbehandling kostar. Jag fasar lite för vad fakturan med all min medicin kommer att hamna på... vet ju att Pergoveris som jag fick är den dyraste sprutan man kan få, och jag sprutade ju typ i 12-13 dagar
så skulle tro att den notan är skyhög..
Nej min läkare har heller inte sagt något om en ev nästa omgång, det är ju inte så självklart att man gör en heller om man betalar per omgång, men jag är rätt säker på att jag inte skulle orka byta klinik ändå och gå igenom hela historien igen så vi skulle nog köra på med dem men byta tillbaka till GonalF. Jag skulle nog inte gå med på långa protokollet dock då jag ändå fått tillbaka en blastocyst med korta hittills.
när man går privat i sverige, får man ändå medicinerna på högkostnadsskyddet? så man betalar 'bara' för IVf:en? Och känner du mer tilltro till din klinik nu?
Lite spännande, trots att vi gjort annorlunda under processens gång så landar vi ändå ganska nära i slutändan, både sprutstart och "slut". Kan se så annorlunda ut. Jag har försökt läsa mig på så jag förmodar att dom vill ha en cykel emellan-ish? Kan förstå att man inte bara kan kötta på och kroppen måste landa också.
Oj, så du vet heller inte bestämt hur mycket det kommer kosta i slutändan? Helt annorlunda då. Det blev inte så stor skillnad från Gonal-Fen och denna omgång då? Då är det såklart förmånligare för plånboken att köra på Gonal-F om det ger samma resultat.
Ja alla medicinerna (som jag fick iallafall) går på högkostnadsskyddet. Jag hade turen att redan maxat detta med astmamediciner så alla mina mediciner var gratis, kändes väldigt lyxigt med tanke på att man redan pungat ut 60 lax.
Jo vid ÄP och insättning så träffade jag 2 andra läkare och båda av dem var underbara och kändes verkligen som om de ville det bästa på något sätt. Så det känns bättre just nu, så får vi se hur det känns om vi nu skulle behöva planera för IVF 2 och hur deras planering ser ut för att försöka få ut lite mer ägg, där det kommer hänga på framöver. Man läser ju så mycket och ser så många olika kombinationer av saker. Man läser på om metoder, mediciner, vilka preparat som kan tas samtidigt, hälsokost osv.. så ska bli spännande om det bara blir samma eller ökad styrka eller om jag får testa annat. Man vill ju inte heller stå med 0 blåsor..