Jenzia skrev 2021-03-25 19:17:37 följande:
Ja, absolut som engångsdos! Ett tag tog jag tillskott på 2500 ie utöver Prenatal, men nu när det börjar bli ljusare igen känns det kanske lite överdrivet? Så trött på alla tillskott som jag tagit nu i mer än ett år.... längtar tills jag kan lägga allt på hyllan!
Tror inte du ska ta för höga dosen över längre tid, men 5000 ie per dag är nog ingen fara
Jag brukar få molvärk någon dag innan jag får peak på LH, men det jag kände igår var rätt så smärtsamt
Och idag har jag inte haft något sekret, så kan mkt väl ha varit ägglossning igår kväll, redan på cd10! Det har jag aldrig haft tidigare. Tempen imorgon får avgöra helt enkelt.
Tar ni också paus denna cykeln? Eller lever hoppet om att det skulle kunna gå på naturlig väg? <3
Kanske får testa och dra i mig en lite högre engångsdos, har inte haft ÄL än så kan jag ta det lugnt lite efter det. Svårt att överdosera har jag läst, även om det går. Ser hellre att kroppen kanske kan svara an bättre på nästa IVF behandling om det finns gott med Dvitamin, läst någonstans att det kan ge lite bättre respons för de med låg AMH, så man greppar alla halmstrån haha.
CD10 är kanske lite tidigt, men måste ju ha med rubbningarna efter hormonerna. Jag brukar i normalfall ha på CD11, men känner inget idag så misstänker det kommer senare. Känner jätte mycket smärta samma dag som ägget släpper vanligtvis.
Vi tar lite paus denna cykeln, vanligtvis så håller jag på med ÄL tester, tempar för o se så ägget lossar, försöker tajma allt i sänghalmen. Men känner att jag psykiskt inte pallar mer. Så nu kör jag inget alls, mer än lite extra mys för att man vet att det är det är den tiden nu, men man har inga större förhoppningar om att det ska gå naturlig väg längre.
Men att släppa det lite har varit oerhört skönt, vet inte om det är för man släppt det eller för att kroppen inte pallar mer, men senaste veckan har jag mått bättre än jag gjort på över ett år. Och så dåligt som jag mått senaste året har jag nog inte varit med om innan, så hoppas verkligen denna känslan håller i sig även in i nästa IVF. Vi har telefonmöte idag med läkarna från kliniken för planering inför nästa omgång, så hoppas verkligen att det känns bra.
Tar ni också paus i väntan?