Inalina skrev 2021-02-26 11:13:51 följande:
hej! ja precis, tur man inte får varenda förkylning och annan åkomma som lillan drar hem från förskolan.
ok men 3 blåsor i samma storlek är ju bättre än en massa i olika stl, då har de samma mognadsgrad och förhoppningsvis är de perfekta på måndag! ja med lågt AMH är det ju just antalet ägg som är svårt att få många av, men det säger ju inget om att kvaliteten skulle vara sämre så jag håller tummarna för guldägget/n!!
jag var på VUL i morse och hade nu 8 ägg i ungefär lika stl så det var skönt att höra (att det blivit fler än senast) (2018 hade jag 12 vid äggplock, där 3 blev till blastocyst-stadiet så vet inte vad jag ska gissa på för statistik denna gången, har ju fått en annan spruta nu för att förhoppningsvis få bättre kvalitet än senast. förmodligen äggplock på onsdag morgon! misstänker att varken du eller jag kommer få tillbaka en blastocyst i första omgången då de nog inte chansar till dag 5 med så få ägg, men å andra sidan trivs de bättre i livmodern än i labbet!
jag frågade om hur stora de ville att blåsorna skulle vara ivd plock och hon sa 18-20mm, men idag var de ju typ 16mm så jag vet inte hur de inte kommer bli FÖR stora innan ultraljud på måndag med samma dos...
men men man får ändå lita på att de kan sin grej! Kram och stort lycka till på måndag!
Ja hoppas verkligen att de är tre vettiga ägg som plockas, nu börjar det nervösa på riktigt. Men med 3 blåsor så lär det inte plocket pågå så länge iallafall, något positivt haha.
Skönt att höra att de hade växt till sig och blivit lite fler, låter som en lagom siffra med förhoppningsvis god kvalitet på alla! Hoppas det fortfarande ser bra ut på måndag och de inte hunnit springa iväg i storlek för mycket och att det blir plock på onsdag för dig <3
Nej har för mig de sagt att är de färre än 5 ägg, så odlar iallafall min klinik bara 2 dagars. Så om det finns något vettigt ägg så får jag insättning på onsdag redan, med en två dagars (eller hur man nu räknar?)
Man får lita på att de kan sin grej som du säger, jag har också haft mina frågetecken i processen, men jag känner lite smått att det är väldigt, ja "oempatiskt" kanske är fel ord, men då vi går till privat klinik pga väntetider i landstinget för att få första två försöken, så känns det väldigt bara inkastat på något sätt. Som att de mest bara vill få till lite försök, skit samma hur det går ungefär sålänge de får in sina pengar. Så känner inte lika stor tilltro som jag egentligen vill göra, vilket kanske hade dämpat ens generella oro lite grand iallafall.