Sweetpineapple skrev 2021-02-18 16:46:03 följande:
Kliniken ringde och flyttade vår insättning till på måndag kl 14 ???? Fick inte veta hur många ägg som befruktats, men minst 5 var det. ? Tur jag ska jobba i helgen så tiden går lite fortare.
Hejja dig, kul att du får starta nu. Är sprutorna jämförbara med varandra? Jag fick ju starta på endast 125 Bemfola? Men det kanske inte är samma sort?
Ah syskonförsök, får ni bekosta ivf själva då?
Jag har 2 barn sedan en tidigare relation, min sambo har däremot inga barn sedan innan.
Men det låter ju toppen!!! Då var det många som befruktade sig och äggen ser fina ut, grattis!
Jag tror alla de där sprutorna är ganska jämförbara men vi har ju alla olika värden på våra blodprover etc så på nåt sätt får man typ samma resultat trots 3 ggr så hög dos ibland :)
Vi bor faktiskt i Schweiz så vi bekostar allt själva i vilket fall, och det råkar ju vara ett av de dyraste länderna i världen så notan orkar jag inte riktigt tänka på.. men självklart sätts det en annan press på kliniken också att ?leverera? när folk betalar från egen ficka, så de är ganska öppna med att låta en ta lite andra mediciner och använda olika metoder.
Jag hoppas jag får ut tillräckligt många ägg så de kan göra både ICSI och vanlig IVF, skulle vara intressant att se befruktningsgraden på dem utan ICSI. Min klinik verkar tycka att ICSI bara ska göras när spermierna är lite slöa etc och det är inte där vårt problem ligger!